Bruinverlies 17 weken zwanger

<p>Hoi iedereen!</p><p>Sinds een week of 14 heb ik op en af bruinverlies. Eerder in de zwangerschap heb ik dit ook al gehad. Natuurlijk verloskundige ingelicht maar die kunnen niks vinden. Baby’tje groeit goed, hartje klopt... ook heb ik mijn urine al ingeleverd en hier was ook niks mee aan de hand. Ben toch behoorlijk in de stress wat moet ik hier nu mee? Verloskundige maakt zich niet druk omdat het bruin is en niet rood en daarom doen zij geen verdere onderzoeken..</p><p> </p><p>Zijn er meerdere mensen met een vergelijkbare situatie??</p>

Hoi, ik heb echt rood bloed verloren tijdens mijn zwangerschap, vanaf 6 weken tot zeker 4 maanden. Als je geen erge buikpijn erbij hebt en er geen oorzaken gevonden worden zal ik je niet zo heel druk maken... ik snap wel dat het een onzeker gevoel geeft. 
Mijn baby is nu 8 weken en helemaal gezond 

Hoi! 

Bedankt voor je reactie, stelt me toch weer gerust. Nee ik heb helemaal geen buikpijn en zelfs geen rood bloedverlies en het is alleen af en toe bruinig... maar toch telkens als ik het weer heb neemt de onzekerheid weer de overhand. Toch maar proberen het los te laten! 

Ik begrijp de onzekerheid. Had dat begin zwangerschap ook, wel heel licht bruin. Rond 18 weken had ik ineens wat donker bruin verlies, wat de volgende dag alweer over was. Met de baby was ook niks aan de hand. Maar bij mij lag het aan mijn ontlasting dat soms moeizaam ging in combi met een gevoelige baarmoeder mond. Er was waarschijnlijk een bloedvaatje gesprongen. Wat ook kan gebeuren tijdens te hard hoesten, niezen of als je gevreeën hebt. Na 20 weken geen last meer van gehad. Misschien had je dat ook?

Vraag een verwijzing naar een gynaecoloog. Dit is niet goed hoor. Echt niet. Ik heb het zelf ook meegemaakt. De VK kon toen ook niks vinden ondanks een extra echo. (slecht) Uiteindelijk bleek dat ik placenta previa had wat het bloedverlies verklaarde. Moet wel zeggen dat ik flinke krampen erbij had. Maar bloedverlies bruin of welke kleur dan ook in het 2e trimester is nooit goed

Volg altijd je intuïtie!

Ik heb bij 15 weken een week lang bloedverlies gehad. Echt een week zoveel als ongesteldheid. Wel bruin bloedverlies, niet rood.
Ik was onder controle van het ZKH, bij de echo moesten ze goed zoeken en op de echo van de verloskundige hadden ze dit nooit gezien omdat de apparatuur minder goed is. Ik had een hematoom, een kleintje en op de goede plek. Deze kan ook dicht bij de baby liggen en dan is het niet altijd goed. Na een week bloeden was de plek niet meer te zien. De gynaecoloog gaf aan dat het bij 80 % van de gevallen goed gaat en 20% gaat het mis.
Ben nu 31 weken zwanger

Ik heb bij 15 weken een week lang bloedverlies gehad. Echt een week zoveel als ongesteldheid. Wel bruin bloedverlies, niet rood.
Ik was onder controle van het ZKH, bij de echo moesten ze goed zoeken en op de echo van de verloskundige hadden ze dit nooit gezien omdat de apparatuur minder goed is. Ik had een hematoom, een kleintje en op de goede plek. Deze kan ook dicht bij de baby liggen en dan is het niet altijd goed. Na een week bloeden was de plek niet meer te zien. De gynaecoloog gaf aan dat het bij 80 % van de gevallen goed gaat en 20% gaat het mis.
Ben nu 31 weken zwanger

Terug
Bovenaan