Bruinverlies begin zwangerschap...

Hoi allemaal!

Ik heb hier al eens vaker een vraag gesteld, maar toen hoorde ik eigenlijk nog onder de 'zwanger willen worden' meiden.

Maar: ik ben zwanger!! De derde ronde al raak en het is ons eerste kindje. We zijn zo blij!

Toch wordt (vooral bij mij) die blijdschap overschaduwd door angst en onzekerheid, omdat ik al vanaf twee dagen voor m'n NOD bruinverlies heb. Volgens mijn berekeningen ben ik nu 5 weken en 1 dag zwanger en het begon met 3 weken en 5 dagen...

Ik verlies best aardig wat afscheiding (sorry!), maar het is lichtbruinig van kleur. Soms is het echt kleurloos en doorzichtig en ben ik helemaal blij omdat ik denk dat het eindelijk over is. Maar dat is hoogstens een halve dag en dan is het weer bruin. Ik heb de vk al gebeld en ze zegt dat ze me natuurlijk niet de garantie kan geven dat het goed zit, wat logisch is. Maar dat bruin wel een teken is dat het oud is en dat het ook niet perse betekent dat ik me zorgen moet maken. Ik vroeg haar of het dan niet wat lang duurde (heb vrijdag gebeld en het was toen de 8e dag bruinverlies) en volgens haar kan het zelfs wel weken duren!

Maar goed, nu zit ik op de 11e dag en iedere keer als ik naar de wc ga, ben ik bang dat het echt rood is geworden. Tot nu toe is dat niet het geval en het is echt ook niet heel veel en niet donker, maar licht van kleur. Toch maak ik me zorgen. Mensen kunnen wel zeggen wacht maar af, maar dat is moeilijk. Ik wil wel heel erg blij zijn, maar merk dat ik het gewoon nog niet echt durf.

Ik heb geen krampen en steken in m'n buik gelukkig.  Wel af en toe, maar niet erg pijnlijk.  Daarnaast heb ik  vooral 's avonds  veel last van m'n onderrug, lijken m'n borsten sommige momenten op knappen te staan (maar van de buitenkant voel ik er niets aan) en heb ik een leeg gevoel in m'n maag en  nergens trek in (ik eet wel goed hoor, dwing mezelf).  Ik denk dat dat wel kwaaltjes zijn.

Jeetje wat tegenstrijdig allemaal.

Ik ben heel erg benieuwd of er hier meiden zijn die dit ook gehad hebben (minstens 11 dagen dus en ook zo vroeg in de zwangerschap) en wat hun ervaringen zijn. Ik kan ook de negatieve verhalen aan hoor. Ben gewoon heel erg benieuwd!

Ik krijg trouwens de 23e m'n eerste echo (8 weken en 2 dagen). Wat duurt dat nog lang!!!

Liefs, ikke

Hoi Ikke,

Ik heb het ook gehad aan het begin van mijn zwangerschap,
maar ik kreeg nog een paar flinke bloedingen erbij (helderbloed).
Maar gelukkig was alles goed.
Bleek dat er in mijn baarmoeder een bloedprop zat (hematoom).
En heb 3 vroege echo's gehad ivm deze bloedingen en met de  9 weken echo
was de hematoom niet meer te zien.    Maar ons kindje gelukkig wel
Ik heb ook tot ruim 9 weken bruin bloedverlies gehad
Toen nog de 12 weken echo en die was ook helemaal super...

Groetjes Nikita
17+1

Hoi! Waarom vraag je niet of je eerder mag komen voor een echo? Ik had ook last van bruinverlies en ik mocht met 6 weken gelijk even tussendoor komen.
We konden het hartje toen al zien kloppen! Echt super hoor..
Anders zit je wel erg lang in onzekerheid. Het was bij mij dus niks dat bruinverlies.
x Marina

Hey meiden!

Bedankt voor jullie reacties en natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

@Nikita, jouw verhaal geeft me weer een beetje moed gelukkig! Vandaag is de eerste (hele) dag dat m'n afscheiding bijna doorzichtig van kleur is! Heb het al een aantal keer een halve dag gehad, dus dit is wel fijn. Had jij dat ook? Soms kleurloos en dan weer bruin? Ik hoop dat het wegblijft nu...

@Marina, daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik ben bang dat er als ik eerder ga voor een echo nog niets te zien is, en dat maakt me dan juist meer onzeker! Mocht ik me nou volgende week nog zo angstig voelen, dan bel ik misschien wel ja. Maar vandaag dus nog geen bruin, maar kleurloos, dus voel me erg goed vandaag!

Liefs, ikke

Hoi Ikke,

Ik had bijna de hele dag bruin verlies, soms meer dan de andere keer.
Maar op een gegeven moment werd het echt minder en na ong. 9 weken
was het weg.
Maar misschien kan je idd eerder voor een echo mijn 1ste echo was met 7weken en 2 dagen, maar je kan al eerder wat zien op de echo.Rond 6 weken gaat het hartje kloppen.
Als ik jou was dan zou ik gewoon de verloskundige bellen en je verhaal voorleggen.

Succes
Groetjes Nikita

Terug
Bovenaan