Brullen bij het slapen gaan 's avonds, wat kan ik het beste doen?

Dag, heb paar dagen geleden gevraagd wat ik het beste kon doen aan eenkennigheid bij logeren maar ik denk dat ons mannetje er geen zin meer in heeft 's avonds. Ik denk dat hij sinds een paar dagen gewoon lekker gaat slapen 's avonds wordt na een uurtje wakker, dit was wel vaker het geval, en heeft dan vaak nog beetje dorst. Dus krijg keurig wat te drinken in bed, aai over de bol en slapen maar weer. Alleen nu sinds een paar dagen begint hij dan ontzettend te brullen,begint zachtjes maar het volume wordt opgevoerd. Hoe lang kan ik hem het beste laten huilen? Ik weet dat er niets aan de hand is want als ik hem oppak is het nog 1 of 2 keer na schokken van het huilen en daarna komt er al weer gauw een lach of gebabbel. Dus ik denk dat hij het probeert. Vanavond heeft hij het ruim een uur geprobeerd en heb ik hem na ieder keer 15 minuten even opgepakt en niets gezegd en even door zijn kamer gelopen en weer terug gelegd, eventueel met slokje water. Maar ik zou graag jullie ervaringen horen, zoontje is 11 maanden dus het kan ook weer een groei fase zijn... graag tips! Grt Debby
 
Hoi Debby,

Heel herkenbaar! Wij gaan ook door van de fases. Bij 11 maanden (hij is nu bijna 15 maanden) had hij het ook. Onze ervaring is dat er maar één oplossing is: laten huilen. En ja, het kan even duren en je kan best elk kwartier even troosten als hij echt overstuur is. Hij wil je gewoon nog even bij zich hebben, zodra je hem oppakt heeft hij nergens last meer van. Zo is het bij ons ook vaak. Bij ons is het een paar dagen doorzetten en daarna gaat het weer goed.

Veel succes!
 
Hoi Debby,

Ook wij hebben precies hetzelfde gehad met onze dochter. Zij was toen ook ongeveer 11 maanden oud, en daarvoor was het nooit een probleem om haar op bed te krijgen.
Wat wij hebben gedaan was het volgende; laten huilen kunnen we niet en lost volgens ons ook niets op. Ze huilde omdat ze niet alleen wou zijn, dus wij zijn (om de beurt) naast haar bedje gaan zitten, net zolang tot ze wel in slaap viel en dan gingen we 'stiekem' weg.
Als je er dan eerst naast gaat zitten huilt je kindje waarschijnlijk wel wat, maar het zal een stuk minder zijn en het zal ook veel sneller over gaan. Wel consequent zijn met hem/haar niet uit het bedje halen.
Bij ons was het binnen een paar dagen opgelost, en konden we haar weer als vanouds op bed brengen!
Hopelijk lukt dit bij jullie ook, succes!!!
 
Dag medemoeders, we zijn inmiddels een week verder en ja inderdaad het is weer over. Nu knabbelt onze zoon heel erg op zijn vingertje dus misschien komt er een kiesje aan , geen idee hoe oud ze hun 1e kies krijgen. HIj heeft inmiddels met 11 maanden al wel 8 tanden, dus dat vond ik al wel rap.
Maar wat een rust als hij gewoon weer lekker gaat slapen, soms wordt hij na 1.5 uur wakker en heeft hij een beetje dorst maar als hij dan gedronken heeft slaapt hij zo weer verder. ZO ken ik ons kereltje weer.
Dus vaak is het waar, geduld is een schone zaak...
Grt
Debby
 
Terug
Bovenaan