Brullen in bed 'savonds, verlantingsangst? Hoe beste mee om te gaan??

Hallo mama's
Onze zoon, 10 maanden, heeft sinds een weekje beetje last van verlatingsangst, denken wij. Hij is super vrolijk maar als hij 's avonds gaat slapen valt hij vaak om half 8 als een blok in slaap en wordt vaak 1,5 uur later wakker om het op een brullen te zetten. Tuurlijk troosten wij even en geven we hem wat te drinken en zingen een liedje etc. Halen hem niet naar beneden maar laten hem op zijn kamertje. Hij is dan ook weer vrolijk, krijgt weer lekker zijn speen en knuffel maar op het moment dat ik of mijn man de deur uitloopt is het brullen en nog eens brullen.
Hoe gaan jullie hier mee om? Ik wil namelijk niet hem iedere keer uit bed halen want daar gaat hij aan wennen en ik laat hem af en toe al echt wel 15 minuten brullen maar hij wordt niet makkelijk stil, alle tips zijn welkom!
grt
Debby
 
Hoi

Ik heb wel eens ergens gehoord dat je in zo'n geval het beste je zoontje wel in zn bedje kan laten en hem dan geruststellen. Als je dan weg loopt en hij gaat huilen, dan kan je tegen hem praten en hem gerust stellen zonder dat hij je ziet, dus alleen door je stem. Telkens als hij gaat huilen laat je hem zien dat je er nog   steeds bent. En dan zal hij wennen aan dat je niet echt weg bent als je weg gaat.
Deze tekst heb ik gevonden op internet:

Rond de 7 maanden krijg je een verandering. De baby gaat dan beseffen dat je weg bent als hij wakker wordt uit zijn slaap, maar beseft nog niet dat je ook weer terug komt. Doe overdag veel het kiekeboe spelletje met hem. Blijf heel langzaam aan steeds wat langer weg. Zo went hij aan het begrip dat je weer terug komt als je even weg bent.
Bij slaapproblemen rond de 7 maanden is bijna altijd ons advies om te proberen het patroon te doorbreken. Doe hem bijvoorbeeld 1 nacht uit logeren bij oma of zo, de volgende dag houd je hem later op dan normaal en geef je voor het slapen een bord pap. Zulke veranderen doorbreken vaak het patroon en helpen!

Succes
Caroline
 
hoi,
erg herkenbaar!! ons zoontje (8 maanden) had het gisteravond ook.
ik hoop dat het vanavond beter gaat. morgenavond gaat hij uit logeren en dan vind ik het niet zo'n fijn idee als hij dat daar ook heeft.
we wachten af.
ik deed al wel het kiekeboe spelletje maar ik zal het wat gaan intensiveren.
groetjes helma
 
Hoi,

Sinds 1 week is mijn dochter van bijna 10 maanden als een blad aan de boom omgeslagen. Van relaxte slaper, vrolijke meid is ze nu erg eenkennig. Ze wil de papa! Sinds vandaag zegt ze ook papa. Gekker moet het niet worden! Als mijn man de kamer binnenstapt gaat ze mekkeren, gaan de armpjes omhoog en is het pas goed als papa haar een knuffel geeft en vasthoudt. Hij kan haar meestal ook niet naar bed brengen. Bij dit alles zit er bovenin een tand door te komen. Ik hoop dat het wat beter wordt als die er doorheen is.
Dat waren mijn 2 tips: checken of er een tand doorheen komt en kijken of het bij je partner wel goed gaat. Succes!
 
Hai,

Erg herkenbaar hoor. Nijn zoontje heeft het gehad toen hij 8 maanden was. Dit duurde een weekje toen was het over. Wij hebben hem wel laten huilen,zolang het niet paniek werd uiteraard. Ik zat op hete kolen, je wilt er zo graag naar toe, maar dit werkt bij ons alleen averechts. Hij is nu bijna 1 en hij heeft het weer. Alleen nu gaat hij wel helemaal over rood als wij hem in bed leggen s'avonds. Smiddags gaat het veel beter. Nu ga ik wel even naar hem toe na een minuut of 10 en pak hem even eruit, houd het tegen mij aan en zing een paar liedjes. Hier word hij rustig van en dan leg ik hem terug. Dan gaat hij wel weer huilen maar geen paniek En dan gaat hij binnen 5 minuten lekker slapen. Ik hoop dta je er wat aan hebt. Groetjes Isa
 
Hoi,
Onze zoon heeft ook af en toe van die periodes, volgens mij ook met 10 maanden en met 14 maanden. Er is bij ons maar één oplossing voor: laten huilen. Dan is het met een paar dagen weer over. Natuurlijk laten we hem niet eeuwig huilen, maar na een kwartier ga ik hem even geruststellen, knuffelen, speen geven, indien nodig zweet en tranen afvegen, liedje zingen. Vaak helpt het wel, anders na nog een kwartier weer gaan, maar daarna verder laten huilen.
Als het bij anderen thuis in een vreemde omgeving is haal ik hem er wel uit. Dan mag hij gewoon opblijven en is hij meestal ook gezellig.
Groetjes en veel sterkte,
Machteld
 
hoi,



mijn zoontje heeft dit allen gehad toen hij naar het grote bed ging,
met 15 maanden, hij kon er toenuit en maakte er een spelletje van. We
hebben doorgezet en iedere keer weer getroost en terug gelegd en naar
beneden gegaan. Nu doet hij niet meer vervelend en als hij 's nachts
wakker wordt dan is het troosten en meteen terugleggen. Ga er niet bij
blijven want dan wordt het een spelletje. Bij sebas is papa ook geen
goed idee want papa betekend spelen voor hem. Als papa hem terug legt
is hij gelijk wakker en hij is 1 1/2 uur bezig om hem weer in slaap te
brengen en ik leg hem neer en hij slaapt, misschien dat dit bij jullie
ook heltp. Maar zet door en je zal zien dat het werkt



groetjes carreen

 
Terug
Bovenaan