Brusje voor Koen ?!?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik zit een beetje met mezelf in dubio..
Mijn man en ik willen aan de ene kant heel erg graag een brusje voor Koen (is net 1 jaar geworden). Maar aan de andere kant heb ik nog wat twijfels…
Vragen als:
Kan ik het wel met 2
Hoe doe je dat met ritme van de kinds
Is koen niet nog een beetje te jong en ligt het tedicht bij elkaar ??
Koen heeft in het begin best last gehad om een ritme te vinden en was erg onrustig en vond dat een erg moeielijke tijd en ben bang dat ik daar met 2 extra last van ga krijgen

Wat zijn jullie ervaringen ??
Ik zie best een beetje beren op de weg… vertellen jullie je ervaringen eens als je wil

Gr
Danielle en knuffel van koen

Hier nog geen kluspogingen voor een brusje voor Julian. En dat heeft puur met mezelf te maken. Ik heb het idee dat ik het nog niet aankan. Weer zwanger zijn (wat ik heerlijk vond, maar ook erg vermoeiend) en weer de drukte van de kraamperiode. Ik ben blij dat alles nu even in een rustig vaarwater zit, maar ik moet zeggen dat het af en toe wel een heeeeel klein beeetje kriebelt.
De praktische zaken zie ik niet zo snel als een probleem, overal is een oplossing voor. Hoewel een groter huis (met een slaapkamer meer) wel handig zou zijn.

Als we zouden besluiten om er voor te gaan dan hebben we allebei het idee dat we "er klaar voor zijn" en kijken we niet naar Julian zijn leeftijd ofzo. Julian heeft nu bijv. een behoorlijk strak ritme en hij doet het daar heel goed op, maar misschien is dat over een jaar wel anders. Dat kun nu eenmaal niet plannen.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt...

Groetjes,
Ellen mv Julian

hoi!

als ik je verhaal lees denk ik eihenlijk maar 1 ding: als je twijfelt: NIET DOEN! Je kotm vanzelf op het punt dat je denkt "en nu ben ik er klaar voor!". Dan maken al die dingen helemaal niets meer uit. Ik was zwanger van Milo toen Lior 7 maanden was. Het was een ontzettend heftig jaar maar nu is het zo fantastisch! Ik denk dat een tweede sowieso hard werken is, hoe oud of jong de eerste ook is. Natuurlijk is het makkelijker als de eerste al naar school gaat maar dan nog, de eerste moet zoch aanpassen. En dat gaat makkelijker als je jong bent.

In ieder geval, denk er rustig over na en voor alls is een oplossing!

Ik kan alleen maar zeggen: wachten!
Zo te horen ben je er nog helemaal niet aan toe.

Juli was 3 jaar en 2 maanden toen Finn kwam en ik vond dat een ideale leeftijd.
Ze snappen het als je even bezig bent met de baby en kunnen je zelfs al een beetje helpen met dingetje aangeven.
Natuurlijk is er ook wat voor te zeggen als er weinig leeftijdsverschil is, maar ik persoonlijk zie meer nadelen dan voordelen.

Succes met je keuze!

Liefs,

Tessie

Sluit me helemaal bij Stephanie aan!

Als je er klaar voor bent dan  zullen de dingen die je nu zorgen baren ineens een stuk minder "complex" lijken. Dat het harder werken is met twee kinderen dat is een ding wat zeker is! Maar dat blijft, of je nu zwanger zult worden of over een paar jaar...

Belangrijk  is dat je jezelf afvraagt;

- Wil ik een brusje omdat ik het zo voel of..
- Wil ik een brusje omdat ik nu eenmaal graag een leeftijdsverschil wil van ongerveer   2 jaar..

Als je het zo voelt er gewoon voor gaan!! Rest komt vanzelf..
Maar bij twijfel lekker nog even genieten van je kleine.. over een maand denk je er misschien wel weer heel anders over!

Succes!!

Esmé mv Kay

hier dan het andere antwoord...... als je wacht tot alles precies goed is, dan kun je lang wachten. Het heeft allemaal z'n voor en nadelen denk ik, maar ik ben (nog) geen ervaringsdeskundige.

Snel een tweede betekend dat je doorgaat in het ritme waar je nu in zit....tropenjaren, maar minder kans op jaloezie en straks hebben ze gewoon heel veel aan elkaar. Maar is wel erg zwaar, geestelijk en lichamelijk.

Wachten, dan is je kindje wat ouder, maar dan begint alles weer overnieuw, ben je net gewend aan het doorslapen en heb je gewoon al een rustiger ritme. En misschien hebben de kids niet zoveel aan elkaar. Maar goed dat weet je toch nooit.

conclusie, d'r is geen gouden regel wat goed is voor jou. Wat voor de een werkt, werkt bij de ander totaal niet. Deze beslissing moet je helemaal zelf maken met je mannetje.

Ik ben nu bijna 12 weken zwanger van nr 2 en bij mij zijn ook genoeg twijfels, wordt het niet te druk, hoe moet het straks met mijn prinses, die moet haar aandacht delen... Aan de andere kant denk ik, tis nu zwaar, maar straks wordt het vanzelf makkelijker. En nu zitten we gewoon al in het ritme. Tja en wat bij ons nog meespeelde, je weet toch niet hoe snel je weer zwanger raakt, dat kan wel ns vies tegenvallen...of juist heel erg mee (ik was bij poging 2 weer zwanger). Kinderen plannen valt niet mee denk ik.

succes

liefs

Esther en Rêve

Ik heb wel ervaring en hoe.

Tussen de eerste twee 16 maanden, en tussen de laatste twee 12 maanden. Tussen nummer 2 en 3 zo'n 6,5 jaar.

En weet je wat het vermoeiends is, juist het grote verschil in leeftijd. Grotere kinderen die op pad willen, maar kleinere broertje en zusje die hun slaapje nodig hebben. Groetere kinderen die moeten sporten, kleinere kinderen die meegesleept worden. En ach ook daar is overeen te komen.

Misschien wordt er wel te veel nagedacht en moet je gewoon voelen, en dan weet je voor jezelf wat je moet doen. En wat mijn voorgangster ook zegt, je kanw el wachten en wachten, maar of het dan ideaal wordt, ik vraga het me af.

Miep

ik zou ook zeggen "ga op je gevoel af". in het begin was ik laaiend enthousiast want Ivar was en is heel makkelijk. Maar toen ik weer ging werken dacht ik "oh maar even een poos wachten en misschien wel helemaal geen 2e, want 1 is al tijdrovend genoeg".

Nu zijn we qua werk prima in ritme en hoor verhalen over een 2e, zie babietjes etc etc, en ja de kriebel is weer terug! we gaan absoluut nog niet klussen hoor, maar laatst was ik de pil vergeten en toen ik toch ongesteld werd, was ik best een beetje teleurgesteld. Als je eenmaal weer zwanger bent, is het weer zo bijzonder dat je alle ongemakken (lichamelijk, praktisch etc) er echt wel voor over hebt.

dus bij ons tzt, maar wanneer... nog niet bekend

suc6! liefs Jenneke mv Ivar

Terug
Bovenaan