brutaal gedrag van 6 jarige....help!!!

waarschijnlijk is er al duizenden keren zo'n topic als deze geweest maar hier nog een keer omdat ik het gewoon allemaal weer eens even niet meer weet.
mijn zoon van bijna zes is uit logeren geweest bij zijn vriendje samen met nog een vriendje.
volle bak daar dus aangezien die mensen zelf al drie kinderen hebben.
alles is redelijk gegaan op een paar dingetjes na, je kent het heimwee etc.

maar nu is hij weer terug en doet brutaal, als ik wat zeg doet hij: blablabla. kwader kan je me niet krijgen!
dan zeg ik, ik ben aan het praten, dan moet jij je mond houden. weer:blablabla.
waar zijn vriendjes bijzijn.
ik zeg tegen hem of hij een koude douche wilt,nee dat wilt hij niet.
ik moet iedere keer als het vakantie is maar respect bij hem afdwingen, gek word ik ervan!
het hoort toch andersom te zijn? hij voelt zich god in frankrijk en ik weet er afentoe niet mee om te gaan.
en zo'n softie ben ik ook weer niet hoor! buiten spelen doet hij graag maar dan ziet hij mij op het balkon staan en dan gaat hij zitten fluisteren met zijn vriendjes.

hoe moet ik hier nou mee omgaan? straffen? mijn man en ik gaan maar weer eens(want dit gebeurt wel vaker)met hem praten.
en ultimatums stellen.
maar ja, overdag sta ik er alleen voor. en ik heb nog mijn dochtertje ook waar ik op moet letten...die neemt dit gedrag van mijn zoon ook over en van haar krijg ik dus geregeld een grote mond.

morgen komt er een buurmeisje waar ik de ochtend op moet passen, ik hoop dat alles goed gaat...
weet iemand wat tips voor mij?
voel me een beetje verloren....
 
Heb je het idee, dat het door zijn vriendjes komt? Dan zou ik proberen die vriendschappen wat af te remmen. Geen logeerpartijtjes als er daarna zo raar gedaan wordt.
En bla,bla,bla zeggen tegen jou als zijn vriendjes er zijn. Sorry jongens, jullie gaan naar huis, zoon kan zich niet gedragen. Dan gaat hij eerst maar na denken over zijn gedrag.
En probeer niet boos te worden, hij heeft jouw knopjes gevonden............
 
Het is zeer irritant gedrag ja.

Ik herken het wel bij mijn dochter van 5, zodra er een vriendinnetje komt spelen hangt zij de clown uit en luisterd ze  minder goed  dan normaal.

Ze proberen toch grenzen te zoeken en wij moeten die duidelijk aan blijven geven.

Wanneer je het niet eens bent met het gedrag van jouw eigen kind zou ik die even apart nemen en een waarschuwing geven (wel zodat zijn vriend(jes) het niet horen) en laten weten dat wanneer hij het weer doet het spelen is afgelopen.

Wanneer het andermans kinderen zijn die dit gedrag uitlokken bij jouw kind mag je die daar gerust op aanspreken en wanneer die niet luisterd is wat mij betrefd het spelen ook afgelopen.

Als je ze allemaal tegelijk of één iemand in die groep aanspreekt ergens op kijken ze elkaar aan en beginnen ze vaak te lachen en voel jij je in je hemd gezet, ze voelen zich sterker in een groep,  dus vandaar dat het het beste werkt wanneer je ze individueel aanspreekt.

Succes

 
Hoi,

Ja dit is denk ik echt stoer doen en jou uitproberen een kind voelt aan als jij je geremd voelt door aanwezigheid van andere, je kunt het beste van te voren al afspraken maken, dus niet luisteren is gewoon dezelfde straf als altijd, vriendje of geen vriendje..
Dat fluisteren moet je gewoon negeren, laatst had mijn 8jarige zoontje een vriendje te spelen en het spel was om mij te bespieden, ik heb ze gewoon laten doen, het hele huis door zijn ze achter me aangeslopen, ik ging gewoon mijn gang en na een uurtje heb ik gezegd genoeg en heb ze laten knutselen!
En als hij echt niet luistert breng je het vriendje naar huis, dan is het de volgende keer echt wel duidelijk, want dat blijft hangen natuurlijk!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan