Bubbelbad

Ja, dat mag. wat mij altijd is verteld alleen heel hete sauna's moet je vermijden i.v.m. ontwikkeling van de baby. Dit geldt alleen voor het eerste trimester.
De laatste weken van de zwangerschap moet je bubbelbaden wel vermijden i.v.m. kans op infectie.

Suc6

ik vind het allemaal een beetje overdreven..ben gewoon nog met 35 weken na de thermen geweest bij mijn 1ste en heerlijk ontspannen in het bubbelbad! alleen als je de slijmprop enz bent verloren is het gevaarlijk..als je ontsluiting enzo hebt,wel zijn sauna's wat minder zeggen ze.maar goed ik kan ook weer genoeg mensen die dat gewoon gedaan hebben! idd luister na je zelf!

Na het eerste trimester kan dat ook gewoon weer. Maar in het eerste trimester wordt het afgeraden. Het is aan jezelf om te beslissen wat je doet. Net zoals je zelf beslist of je wel of niet filet american eet.

ik had pas gelezen dat als je voor je zwanger werd naar de sauna ging, het ook mag als je zwanger bent. Maar dat je het niet in je zwangerschap voor het eerst moet gaan doen.

Bubbelbad is toch geen probleem, lijkt me?

Groetjes,

Hi,

de meingen zijn verschillend. Ik dacht ook dat je niet naar een sauna mocht. Mijn huisarts vertelde mij dat het geen kwaad kon, ook niet in het eerste trimester. Je moet juist oppassen aan het einde van de zwangerschap, omdat je dan wellicht al een kleine ontsluiting kan hebben.

Wat ze hier ook zeggen: ga vooral op je gevoel af. Ben je een regelmatige sauna of thermen ganger, dan kan je gewoon gaan. Maar is dit je eerste keer, dan is het sowieso schrikken voor je lijf en dat is wellicht minder goed. Wees gewoon voorzichtig.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan