Bugaboo donkey duo

<p>Lieve allemaal,</p><p>Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die een Bugaboo donkey duo/twin hebben. </p><p>Zo ja :)</p><p>- Hoe rijd hij?                                          - Hoe stuurt hij?                                    - Hoe zitten de kinderen erin? (Zitten ze lekker, hebben ze ruimte etc)                                                            - wat zijn de voor - en - nadelen?</p><p>En! Zou je de wagen met wat je nu weet weer kopen?  </p><p> </p><p>Alvast heel heel heeeel erg bedankt :)</p><p>Liefs,</p><p>Do</p>

Ik kan je wel van alles vertellen, maar eigenlijk moet je toch even in de winkel gaan proberen. Wat ik fijn vind, is voor een ander misschien helemaal niet prettig. Om je een beeld te geven:
- de wagen rijdt fijn 
- de wagen stuurt fijn
- voor onze tweeling hebben we hem helaas niet kunnen gebruiken. Onze dochter is bijna 4 maanden, dus ik kan weinig zeggen over of hij wel of niet ruim genoeg is 
- nadeel is dat het niet heel klein op te vouwen is. Voordeel dat je hem ook voor 1 kindje kunt gebruiken
- voor 2 kinderen vind ik het wel echt een fijne wagen. Nu gebruiken we hem voor 1 kindje en dat is ook prima

- Hoe rijdt hij?
Superfijn met 2 kindjes en vaak spullen (boodschappen) onderin, heel licht, we rijden ook vaak in het bos en op hobbelige paadjes. 
– Hoe stuurt hij?
Heel fijn. Hiervoor heb ik de Stokke Trailz gehad voor 1 kind, moet er wel eerlijk bij zeggen dat we die echt dagelijks intensief hebben gebruikt maar dat waren luchtbanden en na 1 jaar gebruik merkten wij echt verschil wat erg tegenviel, vooral bij het draaien. De wielen van onze Bugaboo zijn anders, die vul je iig niet met lucht, gaan ook nooit lek, dat had ik bij de Stokke wel regelmatig.
– Hoe zitten de kinderen erin? (Zitten ze lekker, hebben ze ruimte etc)
Op zich wel prima, ze passen er goed in en door het gebruiksgemak van de wagen (met 1 hand kunnen aan- en afkoppelen voor erin en uithalen, kindjes gaan er makkelijk in en uit). Ja soms klieren ze elkaar maar dan zet ik de 1 andersom :) zodat ze geen last hebben van elkaar. Dat kan dus ook met deze wandelwagen, ze hoeven niet altijd dezelfde kant op te zitten. 
– wat zijn de voor – en – nadelen?
Ik heb geen ervaring met een wandelwagen waarbij je de zitjes achterelkaar zet dus kan dit niet echt vergelijken. Maar, ik ben echt gek op de Duo, hij ziet er strak uit, is gebruiksvriendelijk, echt overal is goed over nagedacht. Zo fijn dat ze naast elkaar kunnen zitten.
Abdolute pluspunt voor ons is de in hoogte verstelbare duwbeugel. Nadeel hierbij: de klepjes voor het verstellen zit te dichtbij de kindjes, we hebben een keer de vinger van onze zoon ertussengehad :( dus daar moet je wel goed op letten tijdens het verstellen. 

Hij neemt wel 'veel' ruimte in beslag, maar wij hebben een station en dat (incl alle tassen en boodschappen) past perfect. 
Nadeel vind ik verder de verkleuring van de zonnekapjes. De stof van de zitjes is een andere (veel veel betere) stof, ziet er heel mooi zwart uit en is erg goed mooi/schoon te houden. Wij hebben de wandelwagen heel goed schoongehouden en zijn er heel zuinig mee, maar de kapjes verkleuren heel snel en voor de prijs vind ik het eigenlijk te belachelijk. Maar goed, alsnog vind ik de Duo een abdolute lifesaver! 

@Gebruiker10054521 wat een geweldig hulpzame reactie! dank je wel. mag ik je nig wat vragen? ik woon de Den Haag, dus veel kleine smalle straatjes en winkels... hoe gaat dat? heb je vaak dat je een winkel niet in kan?  
 Ons meisje is nu 10 maanden maar weegt al 12 kilo. Denk je dar zij er dan nog lang lekker in zit?

Ik heb eigenlijk nog niet gehad dat ik een winkel of ergens anders niet in kon, maar ik ben dan ook niet graag in winkels met onze kinderen. Shoppen doe ik vaak online. In supermarkten kan ik wel fijn rijden met deze wagen, je moet dan wel de kassa nemen met de extra brede doorgang. 
Wel hebben we in onze woonplaats in sommige straten een smalle stoep of worden er fietsen of auto's op de stoep gezet. Ik loop dan vaak over de weg, terwijl ik met de Stokke vaak wel door kon lopen. Dus je merkt op sommige punten wel iets van die breedte. Maar daar wen je ook zo weer aan hoor. 

Ik zou deze wagen zeker weer kopen!! Succes!! 

Oh, over die 12 kg, maak je daar geen zorgen over, die angst had ik ook. De stoeltjes kunnen max 22 kg per zitje aan (de nieuwste versie) en andere versies max 18 kg per zitje dacht ik. Onze zoon is nu 2,5 en zit er nog prima in. Ze groeien op een gegeven moment niet zo snel. Onze dochter is 16 mnd. 
Ik weet natuurlijk niet of we de wandelwagen nog lang nodig zullen hebben, het heeft ook erg met je kind te maken en hoe je zelf bent denk ik. ik denk dat wij volgend jaar misschien wel over zullen gaan op buggy's. Onze zoon wil wel steeds vaker z'n loopfiets mee en zelf lopen, krijg hem er ook vaak niet meer in :) 

Terug
Bovenaan