Bugaboo

Hallo ervaringsdeskundigen!

Ik hoop dat ik hier een antwoord vind op mijn vraag. Ik ben bijna 29 weken zwanger van de eerste en voel me soms zo groen als gras, heb ook weinig babys in mijn omgeving. Ik heb van mijn ouders de Bugaboo kinderwagen gekregen. Fantastisch kado! Maar wat mij niet duidelijk wordt, is hoe je de reiswieg gebruikt. Het matrasje en dekentje zitten aan elkaar geritst, maar maak je dit nu ook nog op, zoals in een wiegje, met hoes en lakentje? Dan kun je volgens mij het niet meer aan elkaar ritsen toch?

Kortom: alle tips zijn welkom!
Vast bedankt!
 
Hoi bijna mama,
haha...zo groen als gras voel je je straks ook nog wel hoor!!!
In ieder geval...de bugaboo(lekker karretje!)..heb mijn baby gewoon in het "slaapzakje" gelegd. In het begin deden we eerst nog een kruik erin zodat het op kon warmen, maar ja,ze is in maart geboren, dus dat was al snel niet meer nodig. Je kunt er ook bv. een fleecedekentje ofzo opleggen of handdoek op je baby leggen en alles dan dichtritsen....Heel veel plezier straks met de kleine en vooral hier op het forum blijven, het kan je straks heeeel goed helpen bij onzekerheden die iedereen heeft!
 
Hoi bijna mama,

Wij legden de kleine rechtstreeks in het slaapzakje van de reiswieg en deden er verder niks meer in of op. Hebben het wiegje overigens maar twee keer gebruikt ( een keer als een soort van logeerwieg toen we op bezoek waren en slechts een keer tijdens een wandeling).
Wel erg veel gebruik gemaakt en nog steeds ( ze is nu 4 maanden) van de maxicosi op het bugaboo onderstel. Echt ideaal vanuit huis hup de autostoel in en het onderstel is heel makkelijk in en uit te klapppen en het erop en eraf halen van de autostoel gaat na een beetje oefenen steeds makkelijker. ik loop sinds de bevalling nog steeds met krukken en kan 1 been niet gebruiken, en vind de Bugaboo in deze opstelling echt een uitvinding! kan hem als steun gebruiken en zo het hele huis doorhobbelen, stuurt felxibel en is met 1 hand te bedienen na wat oefening. Perfect.
geniet ervan, prachtcadeau!

babette
 
Iedereen doet het weer anders. Ik heb het dekentje eraf geritst en de wagen opgemaakt als een bedje met een wollen deken. Een vriendin van mij legde haar dochter ook gewoon in het 'slaapzakje'. Het is maar net wat jij en je baby straks prettig vinden.
 
Hoi hoi,

Wat je zou kunnen doen: bovenkant eraf ritsen en vervolgens gewoon opmaken als en bedje. Tenminste, als je het daarvoor wilt gebruiken. Als je het echt alleen als wandelbak/reiswieg gaat gebruiken is het dekentje vastgeritst aan de matras voldoende als je naar buiten gaat. Mijn zoontje is in februari geboren en ik heb uren met hem gewandeld (ook toen het koud was): dikke sokken aan, dikke broek,jasje aan, mutsje op, kap omhoog en die beschermhoes (in deelfde kleur als de bak) eroverheen en hij heeft het echt niet koud gehad. Daar hebben ze goed over nagedacht bij Bugaboo. En verder is het echt een superkinderwagen! Heel veel succes voor straks bij de bevalling en heel veel (wandel)plezier met je kleine!
 
hai,
Wij hebben ook een bugaboor en zijn er erg tevreden mee.
Ik heb dat dekje met die rits er afgehaald en het matrasje net zo opgemaakt als een bedje. met matras hoesje, lakentje en dekentjes. Als het dan koud was (mijn zoontje is in mei geboren dus toen was het wel een stuk warmer dan nu..)deed ik dat andere dekje erover, die los op de bak ligt met elastiekjes zeg maar.
Dat houdt dan de wind lekker tegen.
Wij vonden dan andere dekje met die rits er niet lekker uitzien, zouden zelf ook liever onder een lekker dekentje liggen.
Vooral op je eigen gevoel afgaan denk ik, wat zou je zelf het lekkerste vinden? wel belangrijk dat je kindje warm ligt natuurlijk!!
succes met je zwangerschap!
 
Ik legde mijn zoontje gewoon in de slaapzak en daaroverheen een fleecedekentje als het erg koud was. Maar als het niet te koud was deed ik er geen extra deken bij. Vaak is een extra laagje op het slaapzakje genoeg voor de extra warmte, zeker als je dat dekje met elastiekjes er nog eens overheen legt. Die had ik er wel altijd op want dat zorgt weer voor een extra luchtlaag en dus voor warmte.
 
Dag (ervaren) moeders!

Bedankt voor alle reacties! Het is me duidelijk! Ik ga het eerst maar zonder lakentjes etc. proberen, misschien nog een dekentje over het slaapzakje, maart kan nog koud zijn tenslotte. Ben blij dat jullie allemaal ook zo enthousiast zijn over de Bugaboo, want ik vind het nogal een groot kado, maar van alle wagens leek deze mij ook het meest geschikt voor ons (in de stad op een bovenhuis).

In ieder geval bedankt, misschien val ik jullie gauw weer "lastig"! Ik beloof dat ik ook mijn steentje bijdraag aan het babyforum!

Tot ziens, groetjes van een bijna mama! (ben nog niet gewend aan die titel :)
 
Terug
Bovenaan