buggy en buggydrager

hoi dames,

voor mijn verjaardag (25 feb) heb ik alvast van mijn man een moederfiets ge kregen.
nu wil ik daar graag ook nog een buggy en buggydrager bij hebben.
wat is een goed merk en wat zijn daar de kosten (ongeveer) van?
en is dat gemakkelijk; fietsen met een kind en een buggy erbij?

graag jullie hulp hierbij
 
Het leek mij ook heel handig, maar ik heb er nooit een gehad. Ik denk dat het ook niet op mijn fiets past.

Nu ze zelf kan lopen een stukje, heb ik het ook echt niet nodig. Als ik een stuk ga fietsen, heb ik geen buggy nodig en als ik naar het dorp ga fietsen, dan loopt ze gewoon mee. O ja, ze is 19 maanden.
 
hoi missy,

mijn dochter is nu 16 maanden.
lopen doet ze nog niet en om elke keer te gaan wandelen naar de stad (ongeveer een half uur) is ook niet echt een optie.
en fietsen vindt esmee echt leuk. zit dan helemaal te stralen in haar fietsstoeltje, echt schattig
 
Als de buggy eenmaal goed op de fiets zit kan ik er makkelijk mee fietsen. Maar wat een gedoe om die buggy erop te krijgen. Nu gebruik ik inmiddels twee kleine elastieken spinnen (met van die haken) en daarmee krijg ik de buggy veel sneller en met minder moeite goed vast.
Wij hebben een koelstra buggy, die bevalt ons erg goed.
 
Ik heb de buggy-mee de luxe voor 7 kilo buggy's (nieuw 30-35 euri op MP een stuk goedkoper, wel even uitkijken dat alle bevestigingsmaterialen erbij zitten)
in combi met een mclaren quest in no-time op de fiets en eraf. De mcLaren is nieuw erg duur maar ik heb die van mij via MP voor 25euri aangezien ik al een goede buggy had, maar die kon niet aan de fiets, maakte me dat niet veel uit. Het was puur voor het zwembad en het dorp.
De band met kliksluiting van de Bmee is verstelbaar dus dat kun je makkelijk aanpassen.
Er is ook een lichter type t/m 5 kilo maar die kan ik je niet aanraden de meeste buggy's gaan met voetenzak of zonnekap al gauw over de 5 kilo heen en dan begint hij te slingeren aan de fiets en dat voel je in het stuur.
Het is even wennen je hebt 7 kilo meer aan je fiets dus je hebt het idee dat er een zak aardappelen naast je bagagedrager hangt, maar ik was daar vrij snel aan gewend.

Ik heb trouwens toen mijn zoontje nog niet liep ook vrij lang zo'n sling (soort draagdoek waarmee je je dreumes op je heup draagt) in de tas gehad, kon ik hem zo bij me houden en had ik toch mijn handen vrij voor een tasje of mijn portemonaie om te betalen.

 
Hoi hoi,

Ik fiets heel veel met mijn zoontje van net 1 jaar! Wij hebben de titanium baby breeze buggy. Echt een aanrader, en die maak ik op mijn fiets met een quinny drager. Dat gaat super makkelijk en omdat er een elastiek met haak aan zit, heb ik hem zo vast. moest in het begin wel even wennen met kindje in het stoeltje zetten en buggy eraanhangen, als je alleen de buggy eraan hangt, kan de fiets nog wel eens een beetje om kiepen! Je moet er even handigheid in krijgen, gewoon de eerste paar keer gezellig met z'n 3e gaan fietsen. Dan heb je een paar extra handen!

Veel fietsplezier!
 
Whaha liff ik heb de titanium Snooze (4 wieltjes) die kan dus echt met grof geweld alleen aan de zappdrager! Daarnaast kon ik dan geen fietstassen meer kwijt en dat was natuurlijk niet de opzet!
Vandaar dat ik een Mclaren erbij geMPt heb voor de fiets! Ik wilde de Snooze niet kwijt vandaar!
 
ik krijg straks inderdaad ook fietstassen voor mijin verjaarag. dus het moet wel met fietstassen kunnen.
dusals ik mamasas zo hoor dan is de buggy-mee de luxe voor 7 kilo buggy's en de mclaren een echte aanrader.
ik zal eens gaan rondspeuren op mp en in de babywinkels.

xx
 
Terug
Bovenaan