Buggy mee op de fiets.

Hoi,

Ik wil graag de buggy meenemen op de fiets. Ik heb daar zo'n drager voor gekocht, maar als ik de buggy daar aan ophang, dan slepen de wielen over de grond en kan ik dus niet fietsen.
De tekening snap ik verder niet. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en belangrijker nog hoe heb je het opgelost???

Groetjes
 
Haha, ik heb ook zo vreselijk geklungeld met de buggydrager!!
Je moet 1 wiel op de ijzeren beugel zetten (die moet je recht trekken) en daar hangt de buggy op, dan klem je het vast! Succes (dit is de tweede keer dat ik een bericht probeer te plaatsen, maar op een of andere manier ging het de vorige keer mis)
 
hoi,

ik heb het zelfde probleem, zelfs met het wiel erop kwam de buggy maar 5cm van de grond. ik heb een moederfiets je zou toch zeggen dat dat zonder problemen moet kunnen. en als ik hem op een gewone damesfiets zet dan zit de buggy er wel goed op.
ik vind het vaag.
 
Hoi Reisa,

Ja het is in het begin inderdaad even klungelen. Maar als je het vaker doet gaat het steeds beter.
Ik heb nu 2 zitjes op de fiets: voor en achter.
Ik heb normaal fietstassen op de fiets. Maar als ik de buggy mee wil nemen haal ik die eraf (want nu ik een stoeltje ook achterop heb moeten de tassen naar achteren en die gaan dan over de buggydrager).

Eerst fiets op de standaard (zo'n bok-standaard, dan kan je fiets blijven staan zonder dat je hem echt goed hoeft vast te houden)
Dan doe ik de buggy erop (heup tegen zadel en dan heb ik 2 handen vrij om buggy op de drager te doen) > door buggy wordt het toch te zwaar voor de bok-standaard om te blijven staan dus vandaar de heup tegen zadel, dan zet ik fiets tegen een muur ofzo.
Dan mijn jongste van 16 maanden in het voorste stoeltje zetten en dan oudste in de achterste
En fietsen maar.

Als ik geen muur ofzo in de buurt heb of het is niet veilig genoeg voor mijn jongste om rond te lopen dan doe ik eerst haar in haar stoeltje.

Succes met fietsen en buggy'en
groetjes Chantal


 
Hallo fanatieke fietsters,

Hopelijk heeft ook iemand een tip voor mij. Ik heb sinds een week de Gazelle Bloom(moederfiets) met buggydrager. Ik heb ook enorm staan klungelen voordat ik de buggy er voor heet eerst op had maar uiteindelijk is het gelukt.

Nu heb ik een andere vraag want de buggy drager steekt zover uit achter mijn fiets, hebben jullie dit ook of kan ik dit op een of andere manier oplossen?

Marieke
 
Terug
Bovenaan