buggy of wandelwagen mee op vakantie?

Wij gaan as weekend op vakantie met het vliegtuig. Nu zit ik met de vraag neem ik een buggy mee (die ik (nog) niet heb) of neem ik de bugaboo mee. Het liefst neem ik de bugaboo mee, gezien de vakantie die we gaan houden. Alleen moet je deze al bij de incheck balie afgegeven. Ga je dan met een dochter van 10 maanden op je arm rond lopen tot je het vliegtuig in mag. Of is het dan toch slim om een buggy mee te nemen maar is dat zo handig 2 weken daar? Ik ben er nog niet over uit, iemand goede tips? Alvast bedankt!
 
Hoi,

Moeilijke keus. Maar ik zou denk ik toch voor de bugaboo gaan want als je veel wilt gaan wandelen zit dat toch wel lekkerder.

Misschien hebben ze daar van die karretjes voor bagage met een stoeltje voorop. En als ze wil slapen inderdaad op de arm.
En als je heel brutaal bent kan je vragen bij de gevonden voorwerpen of je een buggy mag lenen tot je vliegtuig gaat. Wie niet waagt wie niet wint toch?

Of een oude tweedehands kleine buggy kopen en ze allebei meenemen?

Verder heb ik geen idee en ben bang dat we straks met hetzelfde probleem zitten alleen had ik er nog niet eens overnagedacht. Dus kijk mee met de tips van andere.

Groetjes en een hele fijne vakantie. Joyce mama van Mara
 
Hoihoi,

Je wagen hoef je toch niet bij het inchecken af te geven, die gaat gewoon mee naar de gate: heb ik tenminste altijd gedaan met de easywalker, en die is bepaald niet kleiner. Lekker je bugaboo meenemen.

Fijne vakantie.

Groetjes,
Michelle.

 
hoi net terug van vakantie,,, mijn dochter is twaalf maanden, en ik had een buggy bij me, en heb ik afgegeven bij balie!!! maaaarr ik had haar maxi cosi meegenomen omdat ik geen zin had om met haar 3 uur lang op schoot te zitten( dit is een idee).. het volgende moet je goed bij nadenken!!! bij terugreis was mijn buggy dus pleitte( verdwaald en was weer terug naar turkye) mijn reactie was gelukkig de buggy want voor hetzelfde geld was het me goede wagen!!en laten we eerlijk zijn bugaboo is een aantrekkelijke wagen en voor je het weet heeft iemand anders hem meegenomen.. maar al met al zou ik zeggen kijk wat jou het beste lijkt en het maak niet uit wat voor wagen je mee neemt!! maar wagentjes hebben ze daar niet.. veel plezier op vakantie en een goede reis
 
Dat is ook wel weer een overweging wat Danielle daar zegt. Wij zijn zelf net terug van een autovakantie en wij hadden de buggy mee vanwege ruimtegebrek. Maar als het gaat om de comfort van je kind is de bugaboo natuurlijk veel beter. En volgens mij valt een dergelijk ongelukje toch wel onder je reisverzekering? Je kunt in ieder geval ff bellen met de vliegtuigmaatschappij waar je mee gaat vliegen over wanneer je het beste waar je kinderwagen kunt afgeven. Dat kan nog weleens verschillen per maatschappij.
 
Bedankt voor jullie reacties. We vliegen met transavia en moeten de bugaboo afgeven bij de balie, alleen een paraplu buggy tot 5 kg mag mee tot aan de gate. We denken er nog even over. Nogmaals bedankt!
 
Terug
Bovenaan