buggy tips?

Wij gaan deze week op zoek naar een buggy. Heeft er iemand tips voor ons? We willen er graag één met ligstand, compact op te vouwen en die mee kan op de fiets.
 
Hoi,
Dë  tip is om je te laten voorlichten bij een baby-speciaalzaak. Hier duidelijk je wensen kenbaar maken en je wordt over het algemeen goed geholpen.
Wij hebben een buggy van prenatal, ook met ligstand. Achteraf wordt deze stand niet zo veel gebruikt. Alleen wanneer je kindje nog jonger is dan 1 jaar en liggend in de buggy wil slapen. Mijn zoontje wilde dat al heel snel niet meer.
Achteraf had ik misschien wel een maclaren buggy willen aanschaffen. Deze zijn kleiner/compacter en ook lichter. Dat is toch makkelijker voor op de fiets. Maar deze buggy's zijn ook aardig aan de prijs.
De gemiddelde buggy-drager kan max. 5kg dragen. Er is ook een drager voor max. 7 kg, maar het gaat ook om een stukje fietsgemak. Met een zwaardere buggy is dat toch minder prettig. En als je een dubbele fietsstandaard hebt, dan is het risico op omvallen groter dan bij een lichtere buggy.
Ik heb een mama-fiets met dubbele standaard. De buggy is 5kg. Maar ik moet toch goed opletten of de fiets niet gaat overhellen. Meestal is het vlug vlug er op zetten en er afhalen. Met een muurtje in de buurt of in een fietsenrek en op de standaard gaat dit het makkelijkste. Ik moest een paar keer oefenen om er handigheid in te krijgen.

Veel succes!
 
Ik heb idd de buggy van MacLaren (Quest Sport). We vinden het een erg fijne buggy, makkelijk mee te nemen, in één keer op te vouwen en uit te vouwen. Alleen is ie idd aardig aan de prijs. Het schijnt wel een erg goeie kwaliteit te zijn waardoor je er jaren me kan doen, maar volgens mij ligt het er ook gewoon aan hoe je ermee omgaat en hoe vaak je 'm gebruikt. Probeer in ieder geval veel soorten uit in de winkel (liefst met je kindje of iets van gewicht erin), zodat je kan voelen hoe de buggy rijdt (wendbaar?) en hoe zwaar hij is.
Succes met de zoektocht!
 
Hoi!
Wij waren in verband met een kleine auto ook op zoek naar iets kleins. Op aanraden vaan een collega haar quinny zapp bekeken en uitgeprobeerd. Erg klein en licht, ongeveer 6 kg en je kunt er als accesoire een ding bij kopen voor op de fiets waar hij aan vastgezet kan worden. Hij is ook erg makkelijk in en uit te vouwen, wij hebben er in ieder geval veel schik mee. Nadeel is misschien de prijs, hij is niet de goedkoopste maar je betaalt gewoon voor de handigheid van die buggy's helaas. Hopelijk kun je er iets mee en succes met zoeken!
Liefs Marieke
 
Terug
Bovenaan