buggy

Hoi,
Wanneer mag het kindje eigenlijk in een gewone buggy...NIET die van de kinderwagen.Maar de gewone...snappen jullie?Ik vroeg me dat vanmorgen onder wandelen af.
gr gaby

Mij is bekend dat ze met een maand of 5 al in de buggy mogen als die maar goed achterover gezet kan worden. Dus niet in zo'n buggy die maar 1 stand heeft, maar 1 waar je de rugleuning van naar achteren kan zetten. Marit is nu 20 weken en ik heb haar nu af en toe als ik even de hond uit ga laten in de "gewone" buggy en dat gaat hartstikke goed. je moet er natuurlijk geen uren mee wandelen want dat kunnen die kleine ruggetjes nog niet aan.

Groetjes Monique

ik zou er mee wachten tot ze goed kan zitten, ik doe het in iedergeval niet voor de 6 maanden.
Een rug moet wel een heel leven lang mee. wees daar voorzichtig mee.

Hallo,

Het is belangrijk dat een kindje actief (betekent dat spieren sterk genoeg zijn om rug te steunen en rechtop te houden) kan zitten. Anders hangt het kindje in de rug. Dat gebeurt in een buggy zonder mogelijkheden tot achterover kantelen. Dit in tegenstelling tot de wandelwagen die vaak wel in verschillende standen kan. Het is niet zo erg als het een keertje gebeurt, maar ik zou er geen gewoonte van maken.

Terug
Bovenaan