buggydrager bevestigen op de fiets?

hallo,

ik ben nieuw hier op het forum en heb meteen een vraagje voor jullie.
weet iemand hoe je een buggydrager aan je bagagedrager bevestigd en hoe die dan gebruikt? ik heb er eentje gehad zonder gebruiksaanwijzing. heb em bevestigd gekregen maar als ik de buggy erop wil hangen kan ik niet meer op mijn zadel zitten, dus ik moet iets verkeerd doen.
wie kan me helpen? mijn man heeft ook al geen idee hoe het zou moeten en ik ben de enige in mijn directe omgeving met een klein kindje. dus, please help.

groetjes miranda
 
Hoi,

Geen nood!!!! Ik heb hier een site voor je waar je de plaatjes kan zien hoe hij hoort te zitten....

http://www.halfords.nl/
Vul  bij zoeken, links onderin: buggydrager               en je krijgt 2 plaatjes. Klik op 1 van de plaatjes en je ziet hem uitvergroot.

Dit moet lukken!!!!
Zo te horen heb je hem achterste voren gemonteerd .....Je moet de 2 boverste haken helemaal op het eind van je pakkendrager hangen, zo steekt de buggydrager een heel stuk achter de fiets uit.... Ongeveer halvewege het wiel kun je dan de buggydrager tegen de stang van de pakkendrager (daar waar hij aan het wiel vast zit) weer vast maken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt...kom je er nog niet uit, dan moet je even een mailtje sturen naar: snoottie@hotmail.com
Ik geef je dan mijn telnr en dan praat ik je er wel (live  en ter plekke) doorheen.... Moet lukken.
Ps ik heb bij prenatal gewerkt en ik heb zoveel mensen op deze manier via de tel geholpen. Ik heb op afstand al veel autostoeltjes in de auto geplaatst, kinderstoelen gemonteerd, buggydragers, enz....

Groetjes Renske
 
hoi renske,

hardstikke bedankt voor je antwoord. ik ga het zo even proberen op die site en dan met de   buggydrager als de stortbui over is.
sorry, dat ik nu pas antwoord geef, maar kon mijn berichtje niet meer terugvinden

groetjes miranda
 
hoi renske,

ben ik weer. ik had de buggydrager blijkbaar toch goed zitten. had er alleen de buggy schuin in gehangen en het moet blijkbaar rechtop.  maar dan snap ik nog niet helemaal hoe. mij lijkt dat de buggy er dan bij de eerste de beste kuil in de weg meteen uitdondert.
weet jij waar dat (grijze) ijzeren haakje voor is. ik heb nl geen idee wat ik daar mee moet.

groetjes miranda
 
Hoi,
Als het goed is moet je eerst een langwerpige pin (chroom) uittrekken naar beneden en dan een kwartslag draaien ofzo en dan naar boven toe duwen dat ie vast blijft zitten, maar het kan zijn dat jij een andere hebt....
Doe 1 van de wielen erin en dan staat de buggy vertikaal omhoog....
Als het goed is zijn er 1 of 2 klemmen of iets dergelijks ong halverwege of net iets erboven de buggy....die moeten om de buggy heen (om de zijkanten) aan die dingen zit ook een touw/lint/gordel achtig iets....met een gesp. Die moeten allemaal om de buggy heen en die hodt de bovenkant van de buggy vast zodat ie er niet uitvalt bij hobbeld e.d.
succes weer....

Heb je geen email adres? dan maak ik anders wel een paar foto ´s van mijn bevestiging van mijn buggy in de buggydrager en dan is het misschien makkelijker voor je. Laat het me maar weten

tot snel Renske
 
hoi renske,

zo te lezen heb ik dus een andere buggydrager.
ik ben er gisteren weer flink mee aan het klooien geweest, maar weer kwam ik er niet uit. heb alle mogelijke manieren volgens mij wel gehad.
wiel erop niet omdat mij lijkt dat ie dan topzwaar is.
begin me ernstig af te vragen of mijn buggy wel geschikt is voor deze drager (of deze drager voor de buggy)
ik heb de buggydrager die op de linkerfoto staat op de site van halffords. en ik denk dat jij die andere hebt. en de buggy van het kruidvat van een paar maanden geleden.
ik probeer om deze week met buggydrager en buggy naar de fietsenmaker te gaan. hopelijk kan hij me vertellen hoe het moet. zo niet, dan neem ik graag weer contact met je op.

groetjes miranda
 
Hoi,

Je moet de buggy inderdaad anders bevestigen dan de mijne.....je moet deze horizontaal plaatsen en met de klip met band waarop staat: max.....enz. vastmaken.
Kunnen ze bij halfords je ook niet helpen?
klik hier  om mijn buggydrager te zien....
klik  hier om de jouwe te zien, dit is ie toch?

Succes Renske
 
Terug
Bovenaan