buien tijdens de fles

HELP!!!!!!!!!

Mijn dochter van 11 weken heeft sinds een paar weken buien tijdens de fles.Ze sparteld met armen en benen en huilt maar de fles ging op tot een week geleden.Nu zijn de buien veranderd,na de eerste helft begint ze met huilen en hoeft ze even niet meer, zodra de speen uit haar mond is is het over,maar na een paar minuten wil ze wel weer(dan gaat ze weer huilen) maar na een paar slokken begint het weer van voren af aan.Dit is niet elke fles, die van 23.00 uur gaat er zonder moeite in(ik heb haar dan wakker gemaakt). Ik weet niet meer wat ik er mee moet en ben echt moedeloos. Heeft iemand tips voor mij,ik heb naar mijn idee alles al geprobeerd.Ze krijgt wel genoeg voeding binnen op een dag, dus dat is het niet.

Een moedeloze moeder
 
Hallo sylvia,

dat heeft mijn zoontje ook heel erg gehad. en soms heeft hij het nog. dan begint hij te spartelen en de fles weg te duwen (hij is bijna 5 maand). en de avondvoeding ging inderdaad er zo in. hij kreeg niet genoeg binnen dus ben ik toen snachts ook gaan geven. dan dronk ie echt aalles op.

het is bij hem nu minder. maar ik heb ook het idee dat hij gewoon niet hongerig is.

ik weet niet goed wat je er mee moet misschien even aankijken en misschien gaat het over!

En als ze genoeg voeding binnenkrijgt is er niet veel aan e hand toch?

maae ik kan je gevoel voorstellen, het is elke voeding maar weer de vraag hoeveel ze drinkt en het is een strijd!

succes
groetjes patricia
 
Beste Sylvia,

Mijn dochtertje van 15 weken vertoonde dat gedrag ook toen ik van 5 x 150 cc naar 5 x 180 cc was overgestapt op advies van het cb. De eerste fles van de dag ging er prima in, maar bij haar volgende flesjes werd het een drama. Nadat we weer zijn teruggegaan naar 150 cc was ze meteen stuk rustiger. Waarschijnlijk had ze dus nog geen honger. Ze vertoont dit gedrag trouwens ook wanneer er een poepluier aan zit te komen. Maar het duurt bij haar dan ook soms twee of drie dagen voor ze poept en dan zit het op een gegegeven moment echt dwars. Succes en sterkte, en zo lang ze voldoende binnenkrijgt zou ik me toch niet al te druk maken.
 
Hoi,

Welke speen gebruiken jullie? Ik had advent flessen en daar passen verschillende spenen op, daarbij verschilt voornamelijk de grote van het gat. Zodra je kindje wat ouder is kan je dan een andere speen gebruiken. Misschien gaat het met een andere speen beter, groter gat zodat de melktoevoer sneller gaat?

Mijn dochter was ook zo aan het klieren, met een andere speen met groter gat ging het drinken ineens stukken beter. Had dus gewoon te lang de "foute" speen gebruikt. Het was erg simpel op te lossen en kom mijzelf wel voor het hoofd slaan dat ik dit niet eerder had bedacht.
 
Ik heb alle soorten spenen al geprobeerd. Het rare is dat ze de fles van 23 uur zo in 1 keer op drinkt. Ze kan het dus wel, maakt het dus lastiger omdat je nu gewoon echt niet weet waar het aan ligt. Ben vandaag begonnen met andere voeding. Ze kreeg omneo met nutriton er ook nog in omdat ze ook vreselijk knoeide. Ben vandaag met gewoon nutrilon met nutriton begonnen omdat ze de omneo eigenlijk niet nogig heeft waar het voor is. Die voeding is veel duuder € 13.19 en gewoon nutrilon is € 8.99, dat scheelt nog al. Vanmiddag begonnen en die ging goed, dus wie weet. Ga zo om 18 uur weer geven. Spannend. Ik laat het nog wel weten hoe het gaat. Bedankt voor het mee denken.
 
Mijn zoon is nu 16 weken en spartelt ook huilt veel.
Van de ene op de andere dag.............
Het geeft een hoop onbegrip en frustatie.
Hij is nu 16 weken en met 8 voedingen (!!!!) krijgt hij nu toch zijn hoeveelheid binnen.
Nouja hoeveelheid hij blijft hangen op de 800cc op de 24 uur.
Soms drinkt hij 200 cc en de volgende keer maar 20cc .
Overmorgen naar t consultatiebureau.....kijken of hij is aangekomen !!
Wat bij hem soms helpt is zijn handjes vasthouden en zachtjes complimenten maken als hij drinkt.
Niets zeggen als hij niet drinkt.........misschien beloon ik m zo voor zijn gedrag ??!!
Bij ons helpt het in ieder geval.misschien een idee ??
 
Mijn dochtertje deed precies hetzelfde een halve fles tot aan het boertje ging prima maar daarna wilde ze echt niet meer spartelen, huilen enz. handen vasthouden werd helemaal een ramp dan werd ze helemaal wild totdat ik het probeerde in de box met een speeltje in haar handen zo kan ze toch rondkijken en met haar benen en handen bewegen en nu drinkt ze de fles helemaal op!
 
waarschijnlijk na zo'n lange tijd is je probleem wel opgelost, maar ik wou je toch even iets laten weten...en anders hebben maybe andere ouders eraan wat aan.
Ik herken het verhaal precies!!! en wat bleek bij onze dochter (nu 6 maand, maar wij hadden het probleem ook bij 11 weken, zelfs de arts van het cb bij ons thuis gehad om mee te kijken met de fles, heel drama was het...) Het bleek dus bij onze dochter (daar was ik gebleven) de Nutriton te zijn! Zij kreeg ook omneo 1 met nutriton en toen we de nutriton eruit haalde was het over. Wat blijkt; sommige baby's reageren kennelijk anders op de nutriton (of johannesbroodpitmeel, zoals het anders heet) te reageren dan moet en dan krijgen ze er juist hele krampen van. Het rare bij ons was echter ook dat de laatste fles altijd (redelijk) goed ging... maar hoe dan ook, bij ons was de Nutriton eruit halen de oplossing. Nooit meer problemen gehad met de fles.

Succes verder
 
Terug
Bovenaan