buik draaien en niet terug kunnen!

Help!
Mijn zoon kan sinds een paar weken van zijn rug naar zijn buik draaien, maar terug nog niet! Het gevolg hiervan is dat ik de afgelopen nacht geen oog heb dichtgedaan omdat meneertje elk half uur op zijn buik lag in zijn ledikant, maar natuurlijk niet terug kon draaien!
Hij slaapt in een slaapzak, maar ook met slaapzak kan hij zich draaien, als ik het uiteinde van de slaapzak onder zijn matrasje stop, is hij net zo lang aan het froeten tot hij los is en weer kan draaien!
Ik ben gesloopt!
Wie heeft hier ervaring mee en een tip om de rust 's nachts weer terug te laten keren? Ook wil ik graag weten hoe lang het meestal duurt voordat ze terug kunnen draaien en of/hoe dit te stimuleren is.
Bedankt alvast!

Groetjes Nadia
 
Hoi Nadia!

Hier was/is het dus hetzelfde probleem.
Gelukkig draaien ze 's nachts niet zoveel, maar hebben ontdekt dat ze ook op de buik kunnen slapen.

Het duurt echt wel een paar weekjes voordat ze het doorhebben hoor. Wat wij gedaan hebben om het ze sneller te leren, was met ze in de woonkamer op de grond te spelen (hebben ze dus meer plaats). Hier leerden ze heel snel dat ze ook weer terug konden draaien.
In het bedje duurde dat toch nog eventjes omdat het natuurlijk enger is, maar hoe beter ze het op de grond kunnen, hoe sneller ze het ook in bed kunnen.

Ik zou zeggen veel succes.
Groetjes Petra
 
Hoi Petra,

Bedankt voor je berichtje, ik heb net nog even 35 minuten rust gehad en toen begon het feest van vooraf aan.
Nou ja, het zal wel een periode zijn, hij was ook klaarwakker vannacht.
Hopelijk kan hij snel de weg terug op zijn rug vinden!

Groetjes Nadia

P.s. ik ga hem zo lekker in de tuin op een plaid leggen! (en ik er naast!!)
 
Hoi Nadia,
mijn zoontje van slaapt vanaf 5 maanden op zijn buik, eerst kon hij ook niet terug draaien, hij is nu 7 maanden en hij slaapt nog steeds op zijn buik terwijl hij wel kan terug draaien, ik heb hem een week lang elke keer terug gedraaid naar zijn rug, nou ze hebben een eigen willetje hoor, ik laat hem nu dus gewoon op zijn buik slapen, en ik zorg ervoor dat er geen knuffels in zijn bed ligggen ook leg ik hem meestal te slapen zonder slaapzakje (het is toch warm genoeg) zo kan hij makkelijker terug draaien mocht hij dat willen, ik moet zeggen het is niet ideaal dat hij op zijn buik slaapt maar langzaam krijg ik er ook wat meer vertrouwen in. sterkte Daan
 
Hoi Petra.

Omdat mijn zoon op zijn buik wilde slapen maar zijn hoofdje nog niet altijd goed draaide, heb ik bij prenatal een speciaal laken gekocht wat het draaien tegenhoudt. Doordat je dat laken om hem heen sluit en ook nog eens een stuk tusen zijn beentjes, kan hij niet op zijn buik draaien. Dit zou je kunnen proberen totdat je zoontje ook terug kan draaien.

Succes
 
Onze kleine doet dat dus ook! Twee tellen en hij ligt alwer op zn buik.. Ik heb een lange slaapzak gekocht voor oudere kindjes zeg maar en de armsgaten kleiner gemaakt.. (vanwege dat ze erin kunnen kruipen als ze de armen erin kunnen trekken) Maar dus.. Die slaapzak is veel langer en ik kan dus een veel langer deel onder zn matrasje doen.. En ik doe dan een lakentje in de breedte over hem heen zodat je een heel stuk onder het matras kan doen.. Klinkt erg ingewikkeld maar het werkt wel goed.. Dat slapen op zn buik vind ik doodeng!! Succes..
 
Terug
Bovenaan