Buik- en bekkenpijn

<p style="text-align: left;">Hoi meiden,</p><p>Ik ben nu bijna 8 weken zwanger. Had in mijn vorige zwangerschap bekkeninstabiliteit gekregen. M'n meisje is al 2 jaar, maar had er altijd nog last van. </p><p>Nu, 8 weken zwanger, en alweer veel last. Veel pijn vooral snachts. Ik kan soms niet blijven liggen. Daarbij heb ik ook elke dag wel buikpijn. En als ik in bed lig soort spierpijn, alsof de banden uitrekken ofzo. Nu heb ik ook 2 verzakkingen (voorwand en achterwand) misschien heeft het ook daar mee te maken? Ik ben soms wel n beetje 'bang' voor de rest van de zwangerschap als alles goed gaat met het wondertje. Als het nu al zoveel pijn doet elke keer.. </p><p>Doe soms halve dagen niets, omdat het niet gaat. En ben ook zo moe.</p><p>Herkent iemand dit? </p><p> </p>

Hoi P. 
Ik herken wat je schrijft. Ik ben zelf 32+3 en heb al sinds 20 weken ongeveer last van een soort kramp die vanuit mijn benen doortrekt naar mijn buik. De kramp is niet pijnlijk gelukkig maar wel dusdanig vervelend dat ik er wakker van wordt. Gelukkig heb ik het tot nu toe alleen 's nachts gehad, maar ik ben minstens 4/5 x per nacht wakker. Door de kramp kan ik ook niet blijven liggen en moet ik ook even uit bed. Hiernaast heb ik zo af en toe 's nachts ook last van mijn bekken zoals jij beschrijft. Ik heb verder geen buikpijn. 
Voor de kramp heb ik een tijdje extra magnesium geslikt en voor mijn bekken doe ik oefeningen (gekregen van fysio) en slaap met een extra kussen. Helaas helpt dit allemaal niet echt en blijft het terugkomen. De verloskundige had ook niet echt een oplossing. Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben en wel DE tip hebben om de laatste loodjes door te komen met een enigzinds goede nachtrust? :) Ik weet dat kramp in je kuit relatief vaak voorkomt maar kramp die doorstraalt naar je buik heb ik nog niet eerder gehoord..
Ik hoop dat de vermoeidheid nog wel overgaat bij jou P als je straks in je tweede trimester zit. Over het algemeen voel je je dan iets beter ten opzichte van de eerste paar weken!

Terug
Bovenaan