Buik en borsten in smeren met wat?

<p>Hallo,</p><p>Hebben jullie tips mrt wat ik het beste op me buik en borsten kan smeren.</p><p>Ik ben nu 10+4 en krijg op mijn borsten al rode strepen.</p><p> </p><p>Liefs IB</p>

Hi! Ik denk dat smeren vrij weinig zin heeft eerlijk gezegd. Het is een beetje genetisch bepaald of jij makkelijk striae krijgt of niet. Als je echt striae wilt voorkomen zal je ver voor je zwangerschap al maatregelen moeten treffen door behandelingen te ondergaan om je bindweefsel te verstevigen denk ik. 
Desondanks smeer ik zelf ook hoor, maar verwacht geen wonderen! Ik vind het zelf gewoon heerlijk om mijn buik lekker in te smeren en ik merk dat ze er ook op reageert of als ze heel druk is er juist rustig van wordt. 
ik gebruik zelf zwangerschapsolie van Palmers en de buikbalsem van zwitsal. Succes!

Het is inderdaad genetisch bepaald of je er aanleg voor hebt of niet. Ik heb de hele zwangerschap netjes gemeerd met zogenaamde speciale buik cremes tot mijn buik rond 35 weken enorm ging groeien en ik van mijn rug tot buik vol zit met hele pijnlijke striae.  
Het enige wat mijn zere huid toen nog kon verdragen en ook niet zonder kon was babyolie van Neutral. Zo bleef de huid soepel en vet. 

Er is inderdaad niks dat kan garanderen dat je geen/weinig striae krijgt. Smeer wat je zelf fijn vindt! Je huid extra goed verzorgen kan tenslotte geen kwaad, maar verwacht niet dat je er iets mee kunt voorkomen...

Ik vond het heerlijk om mijn buik en borsten te scrubben met een of andere scrub-modder van rituals. Ooit gekregen en stond in de kast, vond het heerlijk! Overigens heb ik borst én buik altijd zelfde behandeld en zijn de tieten nu gestreept en m’n buik nog normaal. Niet mooi, maar we maken er maar beste van! Dochter is wel heel mooi;)

Terug
Bovenaan