Buik en borstencreme?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb pas net ondekt dat ik zwanger ben (ben nu 5 weken en 2 dagen) maar mijn borsten passen nu al niet meer in mijn bh's.

Mijn vraag, vanaf wanneer en wat kun je het beste op je borsten smeren? Zelfde vraag voor buik (maar daar is nu nog niets te bekennen)? Ben benieuwd naar jullie verhalen, merken e.d.

Liefs,
Miepzzz

Hoi,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!!

zodra ik wist dat ik zwanger was, ben ik begonnen met smeren.
Niet van die extreem dure zalfjes hoor, gewoon van de etos (eigen merk).
Ik vind het gewoon lekker om te smeren en tot nu toe met resultaat, want ik heb nog geen streepje gezien
Dit kan ook gewoon toeval zijn hoor, ik ben er nl. niet van overtuigd dat smeren helpt...maar onder het mom van baad het niet .....

Je kunt er dus lekker op los gaan smeren, maar ik raad je af om hele dure cremetjes e.d. te kopen.

Geniet van je zwangerschap,

Groetjes Gea 32 weken en 3 dagen zwanger

Hi meis,

Ligt eraan waarom je wilt smeren, gewoon omdat je het lekker vindt???
Dan smeer je gewoon met iets wat je lekker vindt ruiken.

Maar 1 ding, ga nou niet smeren omdat je meent dat je er striae mee kunt voorkomen, want dat is echt niet waar.

Je huid scheurt namelijk van binnenuit, en creme trekt niet door tot die laag waar ie gaat scheuren.

Als je lichaam sneller groeit dan je huid aankan, scheurt ie, en daar kun je niet tegen smeren.

Maar er zullen ongetwijfeld mensen zeggen dat het wel helpt, maar vraag maar gewoon na, bij een arts.

Maarre gewoon smeren voor de gezelligheid, gewoon doen, of lekker door je partner ook heel gezellig.
X

ik zou zeggen lekker gaan smeren.. het geeft je alleen geen 100% (kom ik weer) dat je geen striae krijgt.. Ik zit namelijk onder!!! En ik heb wat afgesmeerd.. Je wil het niet weten.. Mijn huid was te strak duss... Het is dus niet te zeggen of je het krijgt ja of nee. Maar je kan natuurlijk altijd het zekere voor het onzekere nemen.. DUS MEID SMEREN MAAR

Groetjes therablondi

p.s: ik gebruikte calendulan, olie  etc.. Zelfs op natuur basis. gewoon wat je lekker vind erop smeren!

Het werkt helaas niet maar is wel lekker om te doen (of te laten doen door je man of vriend natuurlijk) je bent lekker met je buik bezig en das altijd leuk!

Ik heb ook gesmeerd met zwitsal mama die ik had gekregen maar kreeg zwangerschapsjeuk en mocht nergens meer mee smeren behalve hypoallergeen spul. Je huid reageerd duidelijk anders als je zwanger bent dus houd hier rekening mee.

En ja goede zwangerschapsbeha's kopen is een must, pech dat ze niet zo sexy zijn je borsten zijn belangrijk zullen we maar zeggen en in van die meegroeibeha's hebben ze steun, door zonderbeugels klem je niets af en ze kunnen er wat in groeien :)

Fijne zwangerschap in elk geval!

ik smeer al van af het begin met zwitsal mama, de buik en borsten creme. en ik weet niet of het helpt, maar ik vind het wel lekker.
heb ook weleda olie. maar die is erg vet. dus daar masseert enkel manlief mijn rug mee.

Het helpt inderdaad niet tegen striae maar het is wel lekker en altijd goed natuurlijk.

Ik heb gelukkig geen last van striae. Niet bij de eerste zwangerschap en nu ook (nog) niet (bijna 30 weken zwanger van de 2e). Maar ik smeer toch elke dag mijn buik en borsten in.

Trouwens bij mijn borsten heb ik er wel last van (onderkant). Ik heb eerst gewoon kruidvat BBB creme gebruikt en nu heb ik ook die van Zwitsal (mmmm ruikt lekker...). Verder smeer ik 1 keer per week na een lekker warm bad mijn buik (en de rest) in met een hele vette creme.

Groetjes,
Rosanne

Hallo daar,

Ja, tegen straie zal het niet echt helpen inderdaad, maar waar het wel tegen helpt is de jeuk. Althans bij mij. Mijn huid rekt nu heel erg op (ben 25 weken) en dat jeukt. Als je dan lekker je buik insmeert is dit heel verzachtend en geeft een lekker gevoel.
Ik gebruik overigens de bbbb-creme van vsm. Dit kun je dus overal opsmeren.

Liefs Mineko

Terug
Bovenaan