Buik en zijliggin

Mijn zoontje is bijna 9 maanden en is zo aan het draaien s'nachts, dat hij vaak op zijn buik terecht komt. Nu heb ik gehoord dat wiegendood tot 2 jaar voor kan komen door o.a. buikligging. Ik denk erover om een slaapzak met band aan te schaffen. Wie heeft hier ervaring mee. Alvast bedankt.
Bezorgde moeder.
 
Bij prenatal vertelde ze mij dt dat maar mocht tot 2 maanden, Omdat de kindjes er dan te sterk voor worden en zich er in vast kunnen draaien! Dit kan dan gevaar opleveren!
Ik kan je verder geen tips geven over wat dan wel..

Groetjes Corine
 
Bezorgde moeder,
Laat hem lekker op zijn buikje slapen,
heb zelf 3 kids en de jongste nu bijna 4mnd. slaapt net als de andere twee nu ze kan draaien ook op haar buik, zit voor mijn gevoel goed als ze sterk genoeg zijn om zich te draaien.
Succes Mariel
 
Hoi, het is inderdaad af te raden om een kind met een band in bed te liggen. Zie op dit forum een week of 2 terug! Ik werk in een KDV en daar mogen kinderen inderdaad niet op hun buik slapen, maar ja soms voorkom je het gewoon niet! Kan hij zich al wel terugdraaien van buik naar rug? Ik denk dat je je met 9 maanden niet zo'n zorgen hoeft te maken.
 
Mijn zoontje is ook 9 maanden.Ik begrijp je angst wel hoor.Die van mij slaapt ook soms op zijn buik en ik vind het ook nog eng.Maar ze zijn nu sterk genoeg om hun hoofdje te draaien.Ik zou hem ook niet vastleggen.Dat vind ik eigenlijk een nog enger idee dan dat hij op zijn buik slaapt.Vraag het eens na bij je consultatienburo.Mischien kunnen zij je geruststellen.Succses
 
hoi
maak je geen zorgen! mijn dochter is ook 9 maanden en ze slaapt altijd op haar buik. alleen kleine baby's zou ik niet op hun buik laten slapen. verder maak je geen zorgen , ze gaan toch zo liggen zoals zij het fijnst vinden slapen. .groetjes ilona
 
Hallo,
Geen band gebruiken hoor!
Maar verder: Ik kijk meestal een uur na het inslapen even hoe mijn dochter ligt en dan draai ik haar op haar rug. MEestal blijft ze dan zo slapen. Soms ligt ze toch weer op haar buik sochtends, maar ik denk dat je inderdaad er van uit kan gaan dat als ze zelf sterk genoeg zijn om heen en terug te draaien dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ik heb wel toen ze ging draaien nog maar 1 knuffeltje in het bedje gelegd. Want als ze daar hun gezichtje in draaien, lijkt me eng.

Groetjes,
Sandra
 
Terug
Bovenaan