Buik en zwembanden wegkrijgen? Hoe

Hallo allemaal,

ik heb een hangbuik en een slappe (zeg maar halfleeg gelopen) zwemband, hoe krijg ik dit weg? Welke oefeningen kan ik het beste doen?

groetjes Mariska
mama van Feline
26 mei 2007

ps en zie ook mijn vraag over hechtingen

voor jou was de bevalling nog niet ees zo lang geleden, dus dan zou ik aanraden om nog even te wachten met heftige buikspieroefeningen totdat de HA of VK zegt dat het weer kan.

(begin je te vroeg dan schijn het zo te zijn dat je rechte buikspieren wellicht niet meer goed aan elkaar groeien en dan krijg je echt never nooit meer een platte buik, dus oppassen geblazen!!)

daarna rustig beginnen met simpele buikspieroefeningen, als je die niet kent, vraag dan of iemand ze aan je voor wil doen, zo uitleggen via het forum is toch lastig, je moet het zien.

Ik ben zelf bij de fysio langs gegaan (ook vanwege rugklachten door eindeloos met en huilbaby rondsjouwen) en dat bevalt erg goed. Goede tips, en ik kan daar ook msporten onder begeleiding van de fysio. Misschien kan dat bij jou in de buurt ook?

Hoi Jannetje,

Dank je wel voor de waarschuwing!!! Ik ga inderdaad maar wachten tot de nagymm van mijn cursus die ik heb gedaan. En ik heb ook last van nek en rugklachten door de bevalling, dus ik ga ook maar eens de dokter bellen en vragen of ik naar de fysio mag. Het schiet er soms ineens in en na een paar minuten is het weer over? Had jij dat ook?

groetjes Mariska

ja dat had ik ook wel eens.
ik had trouwens geen verwijsbriefje van de HA nodig.

ik kan niet zeggen dat het door de fysio ineens over is. Maar door het sporten onder begeleiding werk ik wel aan mijn conditie en spierkracht, en dat is hard nodig want je kleintje zal steeds zwaarder worden. succes er mee!

Terug
Bovenaan