Buik inbinden

Hallo Allemaal,

mijn nichtje is afgelopen week bevallen van een gezonde jongen. we zijn er helemaal blij mee. En aangezien die van ons ook een mannetje wordt hoop ik dat ze later goede vrienden zullen worden. Maar enfin, tijdens de kraamvisitie kreeg ik iets heel raars te horen. nou ja, ik had er nog nooit van gehoord zal ik maar zeggen....

De meeste vrouwen gaven mijn nichtje als tip dat ze haar buik moest inbinden nu ze bevallen was. Dat zou ervoor zorgen dat ze geen hangbuik zou krijgen en ze zou daardoor weer  sneller  op haar oude gewicht komen. Hebben jullie ooit zoiets gehoord?? en zit daar iets van waarheid in? volgens mij moet dat toch niet helemaal gezond zijn?

Gr. Uk_kie

Allereerst: GEFELICITEERD met je (achter) neefje!!!

En dat inbinden waar ze het over hebben gaat over een sluitlaken, dit werd vroeger geadviseerd en is weer terug van weggeweest.
Ik denk dat t weinig uitmaakt voor je buikspieren, maar denk wel dat zo'n sluitlaken heel prettig kan zijn. Ik heb er na de bevalling van mn eerste geen gebruik van gemaakt, maar begrijp wel waarom mensen ervoor kiezen om hem wel te gebruiken.
Je buik is na de bevalling namelijk heel slap (logisch) en als je je in bed omdraait volgt je buik jouw beweging als het ware... Het lijkt me dus wel lekker om het na de bevalling een beetje bij elkaar te binden!
En dat je er slappe buikspieren van zou krijgen als je hem wel/niet gebruikt klopt volgens mij helemaal niet!

Liefs Nika

hai,
Ik heb zelf het sluitlaken gebruikt na mijn eerste bevalling, en ik vond het heeeeeeerlijk!!!
Zoals Nika ook schrijft, het is een "losse boel" de eerste dagen, en daardoor is het bij elkaar binden er confortabel. Bovendien had ik rugklachten, en door het sluitlaken net even wat extra steun. En het is inderdaad "terug van weggeweest", net als inbakeren. Alleen gebruikten ze vroeger een corset, waardoor de buikspieren minder werk deden. En als je dan bedenkt dat sommige vrouwen 13 kinderen kregen, kun je je voorstellen dat zij uiteindelijk niet meer zonder konden.

Bij de sluitlakens van nu is dat niet meer zo, het wordt door mijn fysio zelfs geadviseerd om te gebruiken. Maar het hoeft natuurlijk absoluut niet, het is gewoon iets extra's en sommige vrouwen vinden het erg prettig.
Groetjes Soela, december forum

Hoi,

ik heb geen verstand van sluitlakens.
Heb er wel één via mp besteld, om   te proberen.
Het lijkt me wel fijn dat je het gevoel van een beetje stevigheid nog hebt.
Is het niets, doe ik 'm weer van de hand.

Groetjes

Terug
Bovenaan