Buik is gezakt

Zoals de titel al zegt, mijn buik is gezakt.
Het viel mijn man vanmorgen op, dus ja voor de spiegel en hij lijkt wel minimaal 5 cm lager te hangen.
Heb al zitten kijken op internet, maar kan er eigenlijk niets duidelijk over vinden.
Hebben meer dames dit??

Ook heb ik al de gehele middag dat ik geen stap kan zetten in huis zonder 2 katten en 2 honden die continu rond mn voeten lopen. En op de bank zitten is het een gevecht van wie er als eerst tegen mn buik aan kan kruipen. Wordt er gewoon gek van.
En dat terwijl ik vandaag juist de rust zelve ben, heel vreemd.

Sorry, maar moest het even kwijt.

Groetjes Pauline (31w2d)

Dan denk ik dat je kleintje is ingedaald als je buik al naar beneden is gezakt. Tenminste dat was bij mijn 1e zwangerschap toen wel het geval.
Verder wordt ik ook al de hele zwangerschap gek van onze hond, die steeds maar op of tegen mijn buik aan moet hangen/liggen.
Van honden weet ik dat ze aanvoelen dat je zwanger bent. Ze beschermen dan ook meer, omdat ze jou/jullie gezin als hun roedel beschouwen en een zwangere in een roedel is dan de zwakste, dus die beschermen ze dan des te meer. Tijdens de bevalling van yordi zat ik toen de weeen thuis op te vangen en toen kwam onze hond af en toe eens bij me, maar liet me ook wel met rust. Maar hield mij wel heeel goed in de gaten en volgde mij toen overal.

Succes nog even met alle beestjes en met nog de laatste weekjes natuurlijk.

Liefs marielle ( 28w3d)

ik zou idd ook zegge indalen...

wel hoor ik dat honden en katten onrustig worden zodra ze merken dat de bevalling begint?! heb zelf geen huisdieren dus weet het echt niet.. dit is van horen.... in mn werk (kraamzorg)

Dat van die buik klinkt als indalen en uit ervaring weet ik dat huisdieren onrustig worden als de bevalling begint. Maar misschien heeft het ook wat met het indalen te maken (hopelijk!). Honden en katten zijn erg gevoelig voor dat soort zaken.

ik denk ook indalen!
bij mijn 1ste had ik ook ineens een lagere buik en was hij inderdaad ingedaald en dat was rond 31 weken bij mij toen!
ik heb zelf geen honden of katten,maar mijn moeder en zusje hebben ze wel en als ik daar ben zijn ze ook heel erg aanhankelijk naar mij toe..vooral de chihuahua van mn zusje..die kruipt bijna in mijn buik haha.kreeg laatst ook al een schop..schrok zich kapot :) bij mijn 1ste zwangerschap precies hetzelfde bij de huisdiertjes..denk niet dat het met bevallen te maken heeft..ze voelen gewoon die " aanwezigheid" in je buik volgens mij!

Hi, van huisdieren heb ik geen verstand. Een gezakte buik kan volgens mij alleen duiden op het feit dat de kleine ingedaald is. Wanneer moet je naar de vk? Die zal het bevestigen.
Mijn 1e 2 meiden daalden met 27 wk in en nu is mijn kleine meid met 31 wk ingedaald. lekker vroeg. Dat de bevalling dan ook vroeg komt is niet gezegd. Heb tot 2x toe 41 wk gelopen :)
Ben benieuwd wat de vk zegt!
x Taraneh

Terug
Bovenaan