Buik liggen en draaien

<p>Hoi hoi, mijn zoontje vindt het steeds minder leuk om op zijn buik te liggen terwijl hij zijn hoofd echt al heel goed omhoog kan houden. Ook op zijn rug is niet favoriet. </p><p>Het liefst zit hij of staat hij op je schoot! Dan begint hij meteen te lachen.</p><p>Herkennen mensen dit? Hoe lang en hoe vaak liggen jullie baby's op hun buik? </p><p>En pure nieuwsgierigheid voor de wat oudere baby's : wanneer gingen jullie baby's rollen? </p><p> </p>

Niet echt representatie: onze dochter rolde al met 3 weken van rug naar buik. Ze is nu 5 maanden en er is geen houden aan! Beide kanten op..
ze kan echt makkelijk 30 minuten of langer op dr buik spelen. Als ze het zat is rolt ze terug, of valt ze lekker makkelijk op dr buik in slaap

Hoi
Mijn dochter vond het ook niet heel leuk op haar rug te liggen tot dat ik savonds in het donker haar projector aan zetten of overdag haar mobiel boven de box en legde haar vaak op het voedingskussen met een wiegovertrek er over heen zodat ze meer om haar heen kon kijken 

Buik liggen vindt hij niks, houdt hij max 3-5 minuten vol. Op zn rug wel langer, met babygym of als je hem aandacht geeft. Maar zitten is favoriet! Vooral in de babybjorn wipper of op schoot of op de bank. 
Hij is 3,5 maand en rolt wel van zn rug op zn zij, maar heeft nog maar 1 keer naar zn buik gerold en daarna niet meer.
wow met 3 weken, wat bizar Ananas! Mijne mag nog even wachten, want hij slaapt nog in een puckababy ?

Ons zoontje moest er op het begin ook niks van hebben, terwijl hij echt al wel heel sterk was, zeker in zn nekje. Rond een maand of 5 geloof ik ging hij eens proberen om te draaien, maar buikliggen was nog steeds niet echt leuk. Nu is hij 8 maanden en is hij helemaal gek van op zn buik spelen! Ik leg hem altijd op zijn rug weg, maar geef hem 30 seconden en hij is omgedraaid en ligt lekker zo te spelen (en proberen te kruipen haha)

Oh en trouwens, dat op schoot zitten/staan vond hij ook geweldig! Nu nog steeds wel, maar je merkt goed dat hij nu ook meer behoefte heeft aan op zijn buik spelen en oefenen met kruipen/zelf zitten etc

Onze zoon ligt het liefst op z'n buik al sinds het begin. Kon ook al heel snel zijn hoofd goed omhoog houden en ligt nu dus ook graag op z'n buik te 'spelen' (3 mnd). Kan wel van buik naar rug rollen al een tijdje maar niet terug, dus moeten hem constant weer omdraaien ?.
Maar merk wel dat hij het allemaal wat saaier begint te vinden ofzo. Op z'n beentjes neerzetten en vasthouden vindt hij ook echt geweldig, en als ik hem op z'n billen zet probeert hij ook zelf te blijven zitten door z'n handjes naast zich te zetten en dat vindt hij ook wel leuk. Rugliggen is hier echt drama tenzij hij constant vermaak heeft boven zich haha. Heb telkens het idee dat hij ook gewoon wil bewegen zoals wij dat doen maar dat kan hij natuurlijk nog niet. 

Terug
Bovenaan