Buik liggen

Hoi,
Zijn er mensen die nog op hun buik slapen? Ben nu zestien weken en ik wordt constant wakker omdat ik op mijn buik wil draaien. Lijkt me niet echt goed voor de baby? Of is die zo goed beschermd dat dat gewoon kan?
Groetjes,
Kaatje.
 
Hoi Kaatje,

Ik heb hetzelfde probleem, ik geraak gewoon niet in slaap als ik niet op mijn buik kan slapen.
Mijn gynaecoloog (nu zal iedereen die me al kent beginnen lachen, hihi) heeft gezegd dat het voorlopig gééén kwaad kan (aardbeien wèl) maar over enkele maanden toch wel even oppassen geblazen. Maar niet panikeren, hij zegt dat ik dat automatisch zal doen, instinctief en ook omdat het helemaal niet makkelijk meer zal zijn. Dus maak je géén zorgen, ik slaap ook nog op mijn buik en ben ook 16 weken.
Af en toe merk ik wel dat ik al eens meer op mijn zij ga liggen , ter afwisseling. Het komt vanzelf wel.

Groetjes , aardbeien Loesje

PS dat van die aardbeien is een inside joke hoor. ik bespaar je het verhaal
 
hoi kaatje

ik ben nu 25 weken zwanger en lig ook nog altijd op mijn buik.
ik kan niet anders slapen.
echt last van mijn dikke buik heb ik niet en de baby maakt het nog steeds goed.
bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook tot het laast op mijn buik gelegen.
ben vandaag bij de gyn. geweest en die zei dat het geen kwaard kon omdat je vruchtwater hebt en het kindtje dus beschermd is
groetjs mirjan
 
Kan geen kwaad, naar mate je zwangerschap vordert, voelt het vanzelf niet prettig meer en ga je vanzelf een andere houding zoeken. Zolang je nog lekker ligt op je buik, gewoon doen.
Groetjes van een echte buikslaper die er nu na bijna 40 weken echt weer naar verlangt!
 
Hoi Kaatje,

Jolanda heeft helemaal gelijk! Op een gegeven moment ligt het niet meer lekker en gemakkelijk, je zal dan vanzelf wel een andere houding zoeken. Je kindje zit goed ingepakt hoor in je buik. Het kan geen kwaad!

Ik sliep ook altijd op mijn buik en nu (zit in 38e week) verlang ik er weer erg naar, heb de halve zwangerschap op mijn zij gelegen maar lekker is anders!

Groetjes,

Lein
 
Ik lig nog half op mijn buik (met een been opgetrokken). Ik ben nu bijna 17 weken. Ik begin wel steeds meer te voelen dat ik een buik heb maar zolang ik er nog een beetje op kan liggen ben ik blij.
groetjes, Jane
 
Zo lang je er geen last van hebt kan het zonder enig probleem.
Ben nu 38w en 5 dagen en zal blij zijn dat ik eens terug op mijn buik kan liggen.
Je voelt perfect zelf aan wanneer het niet meer kan hoor, je voelt je ongemakkelijk.
 
Ik ben inmiddels al wel bevallen, maar ik heb tot ongeveer 30 weken op mijn buik geslapen, voor het kindje kan het absoluut geen kwaad, het is alleen zo dat je er zelf op een gegeven moment ongemak van krijgt
 
Terug
Bovenaan