Buik ligging oefeningen

Hallo Allemaal.

Ik heb een dochtertje van 3maanden en nu was ik vorige week op het cb. Daar zeiden ze tegen mij kan Sam al op de buik liggen en haar hoofdje op tillen.Ik zie ja dat kan ze wel een beetje maar niet goed want op de buik liggen vindt ze helemala niet leuk. Nou kreeg ik een heel schema mee met oefeningen voor Sam zodat ze straks op de armen kan leunen kruipen en het hoofd goed om hoog houden.Als ik Sam op de buik ner leg vindt ze dat maar heel even leuk, zelfs als ik dat bij mij op de buik doe. Ook als ik er een spiegel voor leg ze vindt het maar heel even leuk.

Maar nu moet ze dat doen. Maar ik heb zoiets van ik laar Sam niet helemaal over stuur huilen als ze het nog niet wil kan ik toch moeilijk gaan dwingen.
Als ik der op het aan kleed kussen leg rol ik der wel eens om van rug naar buik ligging zevindt dat leuk en dan blijft ze ook heel even zo liggen en dan maseer ik der rugje even in. Maar nu zeiden ze op het cb dat ze de volgende keer willen zien dat Sam dat kan en dat ze dat minstens 15 min per dacht moet oefenen.

Kijk van mij hoeft ze niet te kunnen kruipen als ze er nog niet aan toe is de ene is er eerder aan toe dan de ander en ik heb zoiets van ik probeer het wel maar ga niet dwingen ze hoeft van mij niet precies langs de lijn. Met andere dingen is ze al heel vroeg bv met kraaien grrrr en rrrrrrrr en och en ook slaat ze goed tegen de baby gym aan daar is ze weer heel vlot mee.

Maar wat vinden jullie?? Moet ik wel poesen omdat dat toch wel het beste is of moet ik gewoon doen wat mijn hart me ingeeft en Sam op de reigen tempo laten gaan en wel blijven proberen natuurlijk.

Ik hoor heel vaak van ach op het cb zijn het miepen alles volgens de lijn ook met gewicht en voeding enz hoe gaan jullie daar mee om.

Sam is mijn eerste kindje ik hoor het graag van jullie
 
Hallo,
Onze zoon vond het ook niet leuk om op z'n buik te liggen, maar als hij lag tilde hij wel z'n hoofdje op. Wat denk je.... op het cb vertikte meneertje het. Elke dag 2 min. oefenen. Nou, hij deed het naar mijn idee wel goed en ben hem niet gaan dwingen. Sommige kinderen zijn nu eenmaal sneller dan de ander. Nu (2 weken later) doet hij het wel goed en heeft hij er plezier in. Ik denk zelf dat als het op het aankleedkussen wel leuk vindt je daar de momenten kan pakken en dan komt het vast vanzelf wel.
Groetjes
 
Hoi Paulien,

Ik zou me niet zo heel druk maken. Oefen 1x per dag inderdaad op de commode en een keertje gewoon als jullie op de grond liggen. Leg haar op haar buikje en ga voor haar ook op je buik liggen.

Zou zeker niet lang oefenen hoor nergens voor nodig al die tranen. Kinderen ontwikkelen zich prima op hun eigen tempo.

En het cb is heel goed om moeders onzeker te maken. Maar echt je went er aan hoor. Ik heb nog steeds gen goede band met het cb. Maar ach we pikken eruit wat we willen en nodig vinden en de rest laten we langs ons heen gaan.g

groetjes joyce mama van Mara
 
hallo Paulien,
onze dochtertje vond het ook niet leuk om op z'n buik te liggen, maar bij cb hadden ze gezegd dat ze moet op haar eigen tempo moeten doen als je kindje leuk vindt laat maar paar minuten anders ga iedere dag twee a drie minuten doen naar paar keer blijft ze zelf langer op haar buik,
af en toe heb ik idee dat moeder moet doen wat prettig is voor haar en kindje.

sommige kinderen zijn sneller dan de ander met gewicht en ontwikkeling en alles,voorbeeld mijn oudste dochter was heel snel met als zitten kruipen tanden en mijn jongste is nu negen maanden oud ze heeft geen tandje gekregen en ze kan om draaien en weer terug, dus ieder kind is anders.

groetjes,
 
Ik zou blijven doen wat je hart je ingeeft. Ons eerste kindje wilde ook niet op de buik, maar dan helemaal niet. Op het cb bleven ze daar ook maar op door gaan. Ze kon wel van rugligging heel ver omhoog komen, want buikspieren kreeg ze wel op die manier. Af en toe probeerde ik het wel, maar ze wou niet en ik zag er op die manier het nut niet van in. Uiteindelijk ging ze vanuit rugligging zitten en vanuit zitten kruipen. Kort daarna staan, en alles op de normale tijd. Een beetje anders dus, maar wat maakt dat uit, ieder kind is weer anders. Onze tweede is 9 maanden en wil wel graag op de buik. Ook 's nachts draait hij, daar ben ik niet zo blij mee.
 
Misschien is het handig om te weten waarom het zo belangrijk is dat je dochtertje op haar buik gaat liggen en gaat leren haar hoofdje op te tillen. Het gaat er namelijk om dat zij door het optillen van haar hoofdje de spieren die van haar nek via haar rug naar beneden lopen traint. Deze moeten sterk genoeg worden om straks te kunnen zitten. En inderdaad, blijf het wel oefenen iedere dag, maar het hoeft echt niet de hele dag door. Je kunt er ook een spelletje van maken door haar een speeltje aan te bieden als ze op haar buik ligt.
 
Deze opdracht kregen wij ook van het cb maar wij hebben onze zoon 1x per dag 5 minuten op zijn buik laten liggen en soms vergaten we het gewoon en hij tilde toch al heel snel gewoon goed zijn hoofdje op hoor. Ik vindt persoonljik dat ze op het cb nogal snel een beetje kunnen overdrijven kevin is trouwens ook ons eerste kindje en door het Cb ben ik in het begin heel onzeker geweest. Maar als ouders zijnde kun je het eigenlijk niet verkeerd doen en dat moet je maar in je achterhoofd houden. Veel succes
 
Terug
Bovenaan