Buik na bevalling

<p>Hoi iedereen,</p><p>Ik heb een buikvraag. Ik ben in april bevallen van een tweeling, een vaginale bevalling en een spoedkeizersnede gehad. Mijn buik was gigantisch en droeg ik helemaal naar voren. Ik ben namelijk bij 38.4 weken bevallen van 7,5 pond aan baby. Mijn buik heeft dus flink geleden. Nu bestaat mijn buik uit rimpelig vel, striae, pigment en een kwab onderaan. Ook is hij nog lang niet zo plat als voorheen. Kan iemand mij alsjeblieft uit ervaring vertellen dat het nog goed komt? En heeft iemand anders ook last van een zeer bruine buik door pigment?</p><p>Alvast bedankt reageerders!   </p>

Ik ben niet bevallen van een tweeling, maar kan je wel wat vertellen over mijn buik ;) Ik ben natuurlijk vaginaal bevallen met 38,0 week, droeg ook heel erg naar voren en heb borstvoeding gegeven. Ik merkte wel dat mijn buik daardoor sneller slonk, maar toch heeft het een paar maanden geduurd voor ik echt weer in vorm was, hoor! Ik gok dat ik na zo'n 6 maanden dacht "Mn buik ziet er weer wat meer uit als voorheen". Het is nooit helemaal hetzelfde geworden, maar ik was tegen de tijd dat mn zoontje tussen de 9 maand en 1 jaar was wel weer redelijk tevreden met een redelijk strakke buik die ook weer qua kleur normaal was. Bij mij heb je de streep erg lang gezien, gelukkig geen striae op mn buik maar wel op mijn borsten. Dat is ook ongeveer na 6 maanden minder geworden. Ik ben wel al die tijd blijven smeren om de huid soepel te houden, ik heb het idee dat dat ook heeft geholpen! Vooral niet te snel met buikspieren beginnen te trainen (rechte dan, schuine mag wel) en bouw dit ook langzaam weer op zodat je spieren ook echt op een goede manier weer strakker kunnen worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen trainingen heb gedaan, ik krijg met onze zoon al genoeg beweging haha ;)

Heyhey
Je bent net een maand geleden bevallen zelfs mijn buik was toen nog blubberig en dik. En ik heb er een kleine 3 kilo uitgepoept.
Nu 8 maanden verder ben ik weer op gewicht en is alles redelijk bij getrokken ook is mijn buik niet zo super strak  als ervoor. 
Maar wat wil je je hebt 2 mooie kinderen gebaard en uitgepoept ?
Geef het de tijd en het zal sowieso  wat bijtrekken. En je zal er misschien ook voor moeten sporten. .
En striae kun je helaas weinig  aan doen. Dit is heel vervelend ik heb het op mijn benen  gekregen. En het ziet er inderdaad ook niet super  mooi uit. Maarheb er wel een mooie zoon voor terug  bedenk ik me eigen dan altijd maar als ik ze ze?
Ik ben baantjes gaan zwemmen  2 keer in de week een uur en dit hielp mij zeker net afvallen  en een strakkere buik

Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt in mijn eerste bericht! Ik bedoel natuurlijk 7,5 kilo aan baby.

Bedankt voor jullie reacties @JomieJW en @Nicolle B! Ik moet nog even geduld hebben dan (heb ik niet). Sporten is geen probleem. Ik heb altijd veel gesport en ook doorgesport met mijn gigantische buik tot 36 weken. Dan kijken mensen je raar aan, geloof me ;).

Terug
Bovenaan