Buik na bevalling

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben nieuwsgierig hoe jullie lichaam is na de bevalling. Ons dochtertje ie geboren op 12-12-2020 en we hebben een zoontje van 1.5 dus toen hij 7 maanden was werd ik weer zwanger  nu ben ik nooit heel slank geweest, maar momenteel is mijn gewicht boven de 100. Ik weet ergens 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren. Het afvallen lukt ook niet heel goed. Ik probeer zoveel om normaal te eten, volkoren producten en groente en fruit etc. Koek en chips probeer ik te laten staan. </p><p>Echter heb ik echt een hangbuik. Verschrikkelijk.  En ja ik ben tevreden en blij met mijn kinderen maar niet met mijn lichaam. </p><p> </p>

Mijn lichaam is ook erg veranderd. Ik had een enorme buik en heb daar echt een hangbuik aan overgehouden. Mijn gewicht was twee weken na de bevalling weer hetzelfde (daarna niet meer gewogen) toen ik op controle was in het ziekenhuis. Het zit bij mij dus niet zozeer in de kilo's (die had ik voor de zwangerschap al ;) haha) maar echt in de losse huid. Ik heb ook héél veel striae op dat deel van mijn buik. Mijn buikspieren zijn mooi gesloten maar ik betwijfel of dit nog kan verbeteren in de toekomst. Hij is nu 1,5 dus ik denk eerlijk gezegd van niet. Als er ooit een tweede komt overweeg ik daarna een buikwandcorrectie. Dan zal ik wel eerst wat moeten afvallen hoor. 

Ik had al geen mooie buik, dus dat scheelt. Ik ben sowieso te zwaar, maar zat al snel weer op het gewicht van voor de bevalling. Inmiddels nog zo'n 16/17 kilo extra afgevallen. Ik zit onder de striae. Letterlijk van onder tot boven en van links naar rechts. Tja, het hoort er nu eenmaal bij...

Ik was nooit super slank maar na mijn zwangerschap is het toch echt wel extreem erger geworden. Mijn dochter is nu 3 maanden. Ik heb een keizersnede gehad dus dat litteken zit echt precies onder die hangbuik waardoor het nog erger lijkt. ? Alles is ook groter geworden mijn benen, billen zelfs armen! Walg op dit moment echt van mezelf. Vandaag voor het eerst weer werken dus ook gelijk streng dieet. ?

Heeft weinig met gewicht te maken denk. 
Ik had altijd maat 38 en toch een beetje een buikje. Mensen vroegen door mijn dunne benen wel eens of ik zwanger was, neehoor gewoon lekker gegeten. 
Na de zwangerschap met gigabuik en veel vocht (18 kilo aangekomen) was ik binnen 2 weken weer redelijk op gewicht. Nog 2 kilo over. En dat is nog steeds zo. Maar ik pas weer in maat 38. En toch.... Wat eerst een 3 maanden zwanger buikje leek is nu toch echt wel groter. En het is blubberig en hangt een beetje. Ook striae op mijn onderbuik. 
Dus ook ik met maat 38 kan een bikini of blousje in een broek stoppen wel op mijn buik schrijven :)

Het herstel zal bij iedereen anders gaan en vaak wordt je niet meer hetzelfde als voor de zwangerschap. Wat ik vaak hoor (ook van slanke vrouwen) is dat je taille/heupen door het dragen van de buik en de hormonen toch wat uitdijen.
Ik heb een heel grote buik gehad tijdens mijn tweede zwangerschap. Ik droeg een tien ponder. Ik heb er geen enkele striem of striae aan over gehouden. Dit is vaak toch een kwestie van aanleg.
Ondanks mijn stevige bouw heb ik altijd een vrij platte buik gehad. Ik heb nu echt wel een buikrol maar het is geen slap hangend vel. Dat is mijn geluk. In mijn geval kan ik een platte buik krijgen als ik een paar kilo's af zou vallen. 
Verder heb ik, slappere borsten, aambeien en een litteken van de knip waar ik echt nog wel last van heb, grijze haren, wallen onder mijn ogen van vermoeidheid ? je zal er altijd iets aan over houden denk ik ?

Ja ik vind het ook lelijk bij mezelf, maar als ik naar andere vrouwen kijk dan denk ik dat juist weer niet. 

Misschien ben ik verschillende lichamen gewend, omdat ik altijd veel competitie-sporten heb gedaan en dus veel in kleedkamers stond. De eerste keren sauna-bezoek vond ik ook spannend, maar ik realiseerde me dat écht niemand perfect is. 
Dus ik heb er nu gewoon schijt aan en loop in mijn maat 38 bikini rond, terwijl ik eigenlijk maat 42 broeken heb. (Het is ook een goed zittende bikini, maar dan hangt m'n buik erover)

Terug
Bovenaan