Buik of rug slaper?

Myrthe is een echte buikslaper. Toen ze nog op dr zij mocht was t prima, maar toen ze na 2 weken op dr rug moest, was t drama. Overdag op dr buik leggen ging goed (konden we het in de gaten houden) en met 6 weken gingen we inbakeren. Totdat ze 3 mndn was, ze kon toen omrollen. Sindsdien slaapt ze op dr rug.

Pepijn dus zelfde. Op zijn zij sliep hij wel, maar op zijn rug niet. Na 2 weken overdag maar op zijn buik gelegd, hij ging heerlijk slapen. Dus ook hem maar 's nachts inbakeren. Nou niet dus. Hij blijft vechten en stoeien en huilen. 3 dagen volgehouden, toen maar op zijn buik gelegd. In het begin best eng, want 's nachts kan je niet iedere keer kijken, je slaapt immers zelf.
Maar na 2 dagen kon hij zijn hoofdje zelf draaien. Dus hier 2 buikslapers!

Hoe gaat dat met jullie kindjes?

Liefs

Aniek is hier ok een echte buikslaper.
Al vanaf het begin en nu nog steeds haha.
Met Tygo weten we het nog niet, we hebben sinds een paar dagen de puckababy, maar ik kan zeggen dat dit ook nog niet echt werkt.
Hij is onrustig en valt bijna niet inslaap.
Hij is nu sinds vanmorgen half 11 wakker en we kunnen hem niet in slaap krijgen.Nu terwijl ik dit aan het typen ben is hij in slaap gevallen en dan is hij ook zo moe.Hierin moeten we ook nog zoeken hoe we dat beter kunnen krijgen.hij heeft ook echt een in huil slaapje en na 10 min nog steeds huilen ga ik na boven en dan aai ik over zijn bol en dan weer naar beneden.
Gaat Pepijn wel gelijk slapen?

Groetjes Willy

Hij gaat redelijk snel slapen ja. Even mopperen (kan het niet eens huilen noemen) en dan slaapt hij wel.
Misschien Tygo ook eens op zijn buik leggen? Al is het alleen overdag, zodat je regelmatig kan kijken bij hem. Wie weet slaapt hij dan wel.
Met inbakeren moet je ze ook altijd even laten huilen, maar je hebt huilen en huilen als je begrijpt wat ik bedoel....

Ook hier heb ik een buikslaper. Maar ik durf het (nog) niet aan om hem 's nachts op zijn buik te leggen. Nu moet ik ook zeggen dat Sylvan tot nu toe best goed slaapt 's nachts. Alleen overdag wil hij niet slapen, tenzij hij bij iemand op de arm ligt. Maar aangezien manlief nu weer aan het werk moest en mijn andere zoon naar school moet en ik toch weer dingen in huis moet doen is het niet handig om de hele dag met zo'n kleine rond te sjouwen. Dus afgelopen week heb ik hem op zijn buik in de box gelegd en ja hoor, hij werd stil en sliep. Ik heb in het begin bijna elke minuut gekeken of hij nog goed lag. Maar nu tilt hij zelf zijn hoofd al op en draait hem de andere kant op.
Net ook weer vanuit zijn bedje op zijn buik in de box gelegd en het is weer heerlijk rustig. Kan ik nu ook nog even mijn ogen dicht doen.

Mijn oudste twee kinderen zijn allebei buikslapers maar Paddy slaapt tot nu toe op zijn rug. Hij valt dan ook gewoon in slaap maar meestal slaap hj al half voordat hij in zijn bedje ligt.

Mare is ook een buikslapertje. op de rug gaat ook wel maar kost dan wat meer moeite. op de buik slaapt ze ook veel langer. bij Jade hebben we dat nooit gehad.

Hahaha, ik zie de kraamverzorgsters al steigeren bij het lezen over al die buikslapers!
Die van mij werd zowat woest toen ik vroeg of ik hem op zijn zij mocht leggen...
Natuurlijk doe ik dat wel gewoon, want dan ligt hij lekkerder en is minder misselijk. Ik vind het ook wel een prettig idee en denk dat hij er zo minder snel in stikt.
Ik ben erg blij dat hij nu wat beter slaapt. Vorige dagen sliep hij soms in 14 uur, maar 1,5 uur! En ziek van moeheid dat hij dan was!

Onze dochter is ook een buikslaper, ze vind het erg lekker om bij papa of mama te liggen, maar ze slaapt ook op haar rug. Net weer huilen ik denk leg haar even op haar buik, meteen vertrokken, s'nachts vind ik het wel eng om haar op haar buik te laten liggen, maar volgens mij als ze echt slaapt kan ik haar gewoon omdraaien, gaan we straks proberen!

Terug
Bovenaan