buik slapen

Hoi hoi
Ik ben Esther en heb een zoontje. Ben nu 25 weken zwanger en ik heb een klein probleempje. Ik betrap mezelf er op dat ik nog steeds op mijn buik slaap. Mijn buik is toch al aardig gegroeit en heb nog geen protest binnenin gevoeld. Maar kan dat eigenlijk nog wel? En zitten daar ook risico's voor de kleine aan??
Groetjes Esther

Heej!
Op je buik slapen kan geen kwaad hoor. Ik heb het ook zolang gedaan als dat kon, en op een gegeven moment als het niet lekker meer ligt of je kleine begint te protesteren dan hou je daar ook mee op uit jezelf.
Voor de baby kan het ook geen kwaad is mij verteld, hij/zij kan misschien wat protesteren maar dat is alles.
Groetjes Maaike
38 weken + 4 dagen zwanger.

Hoi,

Zolang jij het nog lekker vind liggen en je geen last hebt, gewoon blijven doen. Alleen op je rug liggen kan voor problemen zorgen. Je drukt dan een belangrijke ader dicht die je kleine ook van zuurstofrijk bloed voorziet.
Lekker blijven slapen zoals jij lekker ligt, er komt een moment dat dat niet meer gaat.

Evelien mv Dylan en 36wk zwanger

Hallo Esther,

Ik heb met beide zwangerschappen op mijn buik geslapen. Bij de eerste tot ruim 35 weken ( en ze is bij 37 weken geboren) en bij de tweede tot ruim 30 weken. Je voelt het vanzelf als die kleine het er niet mee eens is. Ik voelde ze meteen goed schoppen als ze het er niet mee eens waren. Dus ik zou lekker op je buik blijven slapen.

Groetjes

Als het gaat, gewoon doen. Ik kon het al vrij snel niet meer, zowel bij de eerste als bij deze zwangerschap. Ik moet eerlijk zeggen dat je er wel snel aan went om weer in een andere positie in slaap te vallen. Maar zolang je geen last hebt of commentaar krijgt van je beebje is er niets aan de hand.

Groetjes en slaap lekker, Marisa.

Terug
Bovenaan