buik slapen

hallo,
mijn zoontje is nu erg bewegelijk aan het worden, als hij naar bed gaat keert hij op zijn buikje en gaat dan slapen, maar is dat nog niet gevaarlijk ik leg hem dan weer op zijn rug maar dan maak ik hem ook weer wakker, wie heeft dit ook, hij is 6maanden oud

gr coby
 
Hoi Coby.
Mijn zoon slaapt al vanaf zijn 4 weken op zijn buik. Hij wilde echt niets anders.Hij is nu inmiddels 6 en halve maand en het gaat nog steeds goed. Op het cb weten ze ditok en ja ze zijn er geen voorstander van, maar wat moet je dan? Een kind wat niet slaapt. Ook zeiden ze dat als een kindje zijn hoofd niet goed kan weg draaien een kindje niet op zn buik slaapt. En weet je vroeger moesten kindjes op hun buik. Omdat er kindjes aan wiegedood zijn overleden moest alles weer op de rug. Gebeurt er straks weer iets moet alles weer op de buik enz..... Het is ook nooit bewezen dat het sterven van op de buik slapen is. Ik zou mijn kind echt niet in gevaar brengen hoor, als het echt bewezen was.
Dus ik zou zeggen,probeer het eens uit,en ik moet je zeggen,ik vond het in het begin ook erg eng.

groetjes chantal
 
Onze zoon slaapt ook vanaf ong. 4 mnd op zijn buik. Heerlijk! Zo slaapt hij goed. In het begin ging ik gewoon regelmatig kijken. Ik dekte het ook niet toe overdag zodat het in ieder geval niet met het gezichtje in de dekentjes kon komen.
Nu is hij inmiddels bijna 1 jaar en slaapt nog steeds altijd op zijn buikje, het liefst met zijn billen omhoog!
 
Hoi Coby,

Ik zou hem lekker op zijn buik laten liggen hoor! Hebben we bij onze zoon wel gewoon gedaan, die wilde bijna altijd op zijn buik liggen (net zoals bij Chantal), pakte hij ook makkelijker zijn duimpje leek het wel. Maar nu (8 maanden) slaapt ie hoe hij wil, eigenlijk (rug of buik of zij).

Als je zoon zich op zijn buik kan draaien weet je misschien ook of hij zich terug kan draaien? Misschien stelt dat je gerust?

Succes,

Lein
 
Hoi Coby,

Hier nog een moeder van een buikslaper.
Vanaf 4 maanden sliep Justin op z'n buik. het kon niet anders of ik moest hem vast gaan leggen of overstuur in zo'n slaapding waarin ze niet om kunnen draaien. Hij moest en zou op zijn buik liggen. In het begin heb ik ook heel vaak gekeken en inderdaad geen dekentje gebruikt, alleen een slaapzak. Ik kon hem ook niet terugdraaien want dan werd hij geheid wakker en dan was het huilen.... (en binnen 5 seconden weer op z'n buik draaien). Woensdag is hij een jaar geworden en nog steeds slaapt hij bijna altijd alleen maar op z'n buik en dat vinden we allemaal alleen maar fijn!

Groetjes, Patricia
mv Justin, 1 jaar
 
Mijn dochtertje van 10 maanden heeft de afgelopen 6 dagen hoge koorts gehad. Ze is hartstikke verkouden en drinkt maximaal 500 cc melk per dag. Warme hapjes, fruit blieft ze niet. Nu de koorts weg is (hopelijk) heeft ze nog veel last van slijm in haar neus- en keelholte. Volgens de huisarts waren haar longen schoon. Wie kan mij tips geven om haar van dat slijm te verlossen? Neusspray en stomen in de badkamer heb ik al gedaan, maar deze werken helaas niet. Door al dat slijm heeft ze niet zoveel trek.....

Alvast bedankt!

Groetjes,
Evie
 
Terug
Bovenaan