buik slapen

hallo
mijn kleine man draait zich sinds vandaag ook in zijn bedje op de buik.
nu ben ik eigenlijk wel benieuwd vanaf wanner jullie je kindjes op de buik lieten slapen
 
zou een slaapzakje aandoen bij hem, zodat hij niet meer om kan draaien. Dit adviseren ze vooral ivm de kans op wiegendood, dat volgens mij tot 1 jr voor kan komen.

gr sandra
 
Hoi hoi,

Akim draait zichzelfook om. Het is een echte buikslaper. Wehebben ook zijn slaapzakje weer te voorschijn gehaald, maar dat hielp niets. Ik vond het er zielig uitzien. Zijn slaapzakje was helemaal om hem heen gedraaid. Hij lag helemaal klem. Ik heb gewoon weer dekentjes geregeld. Daar draait hij zich ook in om, maar hij slaapt dan gewoon verder.
Soms komt hij, heel zielig klem te zitten tussen de spijltjes van zijn bedje. Wat kun je daaraan doen?

Groetjes
 
Mijn zoontje draaide zichzelf om met 4mnd. In het begin draaide ik m dan terug als hij dan sliep. Maar heel vaak werd hij dan weer wakker. Na een week of 2 heb ik m maar op de buik laten liggen. Mijn zoontje ligt trouwens wel in een slaapzak. Hij is nu 9mnd en kruipt steeds omhoog in bed en ligt dan zonder dekens. Dus dan is een slaapzak wel weer lekker.
Groetjes Renate
 
Hai,
mijn zoontje van nu 8 maanden, vind t ook erg fijn om op zijn buik te slapen.
Hij ligt ook in n slaapzak maar dat helpt weinig.
In het begin vond ik het erg eng en zette ik zelfs s nachts mn wekker om te kijken of hij wel ademde.. Nu heb ik dat minder, ook omdat hij een paar x wakker is geworden en huilde s nachts omdat hij niet meer terug kon draaien opzijn rug. Ik denk dat je er gewoon weinig aan kan doen, aangezien ze toch weer terug rollen als je ze anders neer legt. Succes!!
 
ze adviseren inderdaad dat ze tot 1 jaar niet op hun buik mogen slapen. Wat ik doe is het slaapzakje vast leggen onder het matrasje, waardoor hij niet helemaal kan doordraaien
 
Terug
Bovenaan