buik slapen

hoi,

mijn dochter (8 mnd) slaapt sinds gister op haar buik! ik draai haar vaak terug naar haar rug, maar als ik even later weer ga kijken ligt ze weer heerlijk te knorren op haar buik. ze kan al goed omrollen, is het evengoed gevaarlijk? ik denk dan aan wiegendood? ik word er toch een beetje onrustig van...

alvast bedankt voor je reactie.
groetjes Anna
 
Hoi Anna.

Als je dochter haar hoofdje goed kan draaien is het geen probleem hoor. Mijn zoon deed het met zo'n 6 maanden. heel eng vond ik het. Maar je houdt ze niet tegen. Ik heb het nog geprobeerd met een speciaal laken maar hij werd erg boos en sliep dus niet. Hij slaapt nu alweer 2 maanden heerlijk op zijn buik.

Succes!!!
 
tja ook mijn dochtertje slaapt al een flinke tijd het liefste op haar buikje. Wat ik nog wel eens doe is haar goed leggen als ze eenmaal vast slaapt. Maar dat helpt lang niet altijd, en ik kan er toch niet de hele tijd naast gaan zitten. Ze is sterk genoeg inmiddels om haar hoofdje op te tillen of om anders te gaa liggen. ze wil gewoon niet meer op haar rug slapen, dus ik laat het maar zo.

gr sandra
 
hallo mijn dochter slaapt al sinds 5 a 6 maanden op de buik, een deskundige vertelde mij als ze hun hoofdje kunnen optillen en draaien dan is het geen probleem
 
Hoi,

Mijn zoon slaapt sinds een maandje ook op zijn buik. Hij is nu 6 maaden. Hij kan zijn hoofd goed optillen als hij op zijn buik ligt en hij slaapt altijd met zijn hoofdje opzij. Hij heeft een slaapzak aan in bed maar dat houdt hem niet tegen om, met slaapzak en al dus, lekker op zijn zij of buik te gaan liggen. Als je dochter goed kan omdraaien en het hoofjde optillen lijkt het mij geen probleem.

Groetjes Patricia
 
Hoi,
Mijn kindje van 7 maanden is ook echt een buikslaper (het liefst met zijn kontje omhoog) de eerste week heb ik hem constant teruggedraaid zonder succes binnen 2 seconde lag hij alweer op zijn buik of op zijn zij, in ieder geval moet je ervoor zorgen dat je kindje het niet te warm krijgt want als ze op hun buik liggen worden ze warmer, het cb adviseerde mij hem zonder slaapzak (kan hij beter terugdraaien)en geen knuffels in zijn bed te leggen.
groetjes
 
Terug
Bovenaan