buik slapen

ff een vraagje hoort niet helemaal op dit forum, maar miss hebben jullie er ervaring mee gehad in de zwangerschap. Ik betrap mezelf er namelijk op dat ik nog steeds op mijn buik slaap. Zou dit een probleem zijn voor de kleine?
Liefs Esther

Hoi Esther,

Ik kan me zo voorstellen dat je je daar wat zorgen om maakt. Ik denk dat het mee zal vallen, aangezien jouw kleintje nu nog voldoende ruimte heeft in jouw buik en beschermd wordt door het vruchtwater. Als het straks groter wordt, zul je het vanzelf wel laten, hahaha! Je kunt eventueel bij het inslapen (als je op je zij begint) een kussen onder je buik leggen, zodat je gedurende de nacht niet door rolt! Ik deed dat altijd ter ondersteuning van mijn buik, omdat ik altijd op mijn zij lig en dat toen niet lekker lag, vanwege het gewicht van mijn buik!

Ik denk ook dat wanneer het niet goed is of niet goed voelt, je instinctief een positie aan gaat nemen die voor beiden prettig is.

Succes

Fonske

O ja, dat mis ik zeg, lekker op je buik slapen! Maar dat vroeg je niet hè .
Uiteindelijk slaap ik nu op mijn zij met twee kussens onder mijn hoofd, een tussen mijn knieën en een tegen mijn buik >>> nu rol ik echt niet meer door want ik vond het ook een beetje een gek idee dat ik zo op de beeb lag. Of het kwaad kan, geen idee?

Slaap zacht!

Terug
Bovenaan