buik slapen

A

Anoniem

Guest
hallo,
wij hebben een kindje van 3 maanden en ik heb het idee dat zij graag op haar buik slaapt.
ze ligt nu in de box op haar buik te slapen, maar ik vind het doodeng om haar zo ook in bed te leggen. we hebben wel een airosleep, maar of dat dat zo betrouwbaar is weet ik niet.
wie van jullie kinderen slapen al met deze leefdtijd op zijn/haar buik?
bedankt zovast voor jullie reacties.

Onze dochter (nu 6 maanden) slaapt sinds dat ze 2 weken is alleen maar op haar buik. Ik vond het ook eng, maar anders sliep ze niet of heel kort en onrustig.  Ik zag al snel dat haar nek heel sterk is, ze draaide zelf haar hoofd naar de andere zijde terwijl ze sliep, dus de angst dat ze recht in haar matras zou komen was daardoor bij mij  snel voorbij. Ik weet dat het advies is het niet te doen, maar volg je eigen gevoel "gewoon".

Volgens mij was hier vorige week ook een topic over, met veel reacties waar je misschien nog wel wat aan hebt. Succes ermee!

hallo,
ons zoontje slaapt al van af 3 weken op zijn buik. hij wou echt anders niet slapen, gelukkig kon hij zijn hoofdje al omhoog doen dat maakte het wat minder eng. voor mijn gevoel sliep hij van af dat moment ook veel vaster en langer.
nou succes er mee je kunt het best een keer proberen
groetjes simone mama van robin 15-06-07

Hoi,
Ik ben degene van het vorige topic over buikslapen. Sinds onze kleine op de buik ligt, slaapt ie veel beter. Hij is nu bijna 10 weken. Ik probeer hem af en toe nog wel eens op de rug te leggen maar dan komt echt protest hoor.
In het begin liet ik hem ook alleen in de box op de buik liggen, maar op een gegeven moment legde ik hem ook zo in bed. Hij sliep anders niet of werd om de haverklap wakker. Net als jij vond ik het in het begin doodeng en ging ik geregeld kijken. Nu heb ik er meer vertrouwen in gekregen.
Toen mijn oudste klein was (nu 14) moesten ze op de buik slapen, bij de volgende werd de zijligging geadviseerd met een rol in de rug... Het blijft veranderen.
Ga op je instinct af. Als jij denkt dat je kind dit prettiger vind, geef er gerust aan toe.
Als ze in de box ook zo ligt, en haar hoofdje goed kan optillen en draaien, zou ik het eens proberen. Ga in het begin gewoon geregeld kijken... al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Ben benieuwd..

Hoi,

Ik heb een zoontje van 4 maanden en een dochter van bijna twee.
Ze slapen beide al vanaf 3 weken op hun buik. Ze slapen zo prima en op het consultatiebureau zeggen ze ook dat het prima is. Alls jij het gevoel hebt dat ze zo beter slaapt dan zou ik het gewoon doen.

Groetjes,

Natascha

Terug
Bovenaan