buik slapen ...?

hey meiden,
weten jullie ook of het kwaad kan als je op je buik slaapt?
Ik ben nu 22 weken zwanger en slaap half op mijn zij, half op de buik.
nou zegt mijn man dat ik dat niet meer moet doen omdat ik dan boven op het kindje lig..
ben het de verloskundige vergeten te vragen, dus misschien weten jullie het?!
groetjes

Hallo,

Bij mijn weten kan het geen last als je op je buik blijft slapen.
Tijdens mijn eerste zwangerschap lag ik dagelijks op mijn buik te slapen.
Zelfs tot de bevalling (bij 40+6dgn).
Je lichaam geeft vanzelf wel signalen als een andere houding prettiger ligt.
Ik lees vaak dat op je linkerzij liggen de beste houding is, maar laat juist uitgerekend dat de houding zijn waarin ik absoluut niet kan slapen!
Tijdens de bevalling wilde ik alleen maar liggen en de verloskundige vond het prima als ik dat op mijn buik deed.
Nu ik zwanger ben van de derde is  diezelfde buikligging ineens minder prettig.
Mijn borsten zijn nu groter en ook veel gevoeliger, dus wordt het toch op de zij.
Je kunt het de verloskundige altijd nog een keer vragen, maar zeker in dit stadium en bij een normale zwangerschap en goede groei zou ik niet weten wat het probleem is.

Liefs vis 79

Hallo,

Lekker he op de buik slapen. Ik kon ook niet anders. Toen ik zwanger was van de eerste heb ik het aan de vk gevraagd en die zei dat het geen probleem was en dat je op je buik mocht blijven slapen tot je het zelf niet meer prettig vindt.
Ik ben nu zwanger van de tweede en merk dat ik het zo langzamerhand minder lekker vind gaan liggen. op zo'n harde bobbel. maar het kan dus echt geen kwaad.
Slaap lekker verder

Groetjes Marianne

Hallo,

Volgens mij kan het ook geen kwaad. Zelf lag ik ook altijd graag op mn buik, maar nu dus niet meer... Zodra ik op mn buik ga liggen, dan begint de beeb te schoppen, en ja... hij/zij krijgt nu al de zin want dan ga ik toch maar weer op mn zij liggen haha.

Groetjes Tara

Hoi hoi,

Hier nog een halve buikslaper. Half op m'n zij, half op m'n buik. Heerlijk. Heb aan de verloskundige gevraagd of het kwaad kan en zolang ik er zelf geen last van heb, is het geen probleem. Ik merk nu wel dat het steeds minder lekker lig, dus ben nog steeds op zoek naar een andere lekkere slaaphouding. Rugslapen schijnt ook niet goed te zijn, dus het wordt nog wat de komende weken.

Groetjes,
Miranda 25+3 wkn

Ik was ook benieuwd hoe ik nu het beste kon gaan slapen, want op mijn buik  ligt toch het lekkerst, maar lig ook vaak lang op mijn rug lekker  ons kindje te voelen, samen met mijn vriend.

De verloskundige vertelde dat het niet uitmaakt hoe je ligt, je lichaam  geeft inderdaad zelf aan of je kunt blijven liggen of niet. Op je rug mag ook gewoon, zolang je maar niet duizelig wordt of oorsuizingen of  sterretjes voor je ogen krijgt, dan knel je inderdaad je onderste holle ader (dat was'm toch?)  af.

Welterusten allemaal  haha

Hier ook een zij/buikslaper...
En het ging/gaat goed. Alleen maakt de baby me echt wel wakker ´s nachts en draai ik automatisch om. Het beste is geloof ik op de rechter zij, vraag me niet waarom maar ik heb het laatst gelezen. Ik ga er maar vanuit dat het niet veel uitmaakt en zoals hierboven al beschreven je lichaam geeft het zelf wel goed aan.
Ik heb bij mijn eerste twee kindjes ook zo geslapen, en er geen hinder van gehad en mijn zoon en dochter volgens mij ook niet!
doei!

Terug
Bovenaan