buik(spier)pijn?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Het begint al lekker op te schieten voor ons allen! Spannend!

Zijn er nog meer mensen die een soort spierpijn hebben in hun buik? Ik heb sinds een paar weken ( en het wordt erger) last van pijn bovenin mijn buik, vlak onder de ribbenkast. Het is heel oppervlakkig, de huid of de spieren denk ik en als ik teveel in elkaar gezakt zit, dan tintelt het links.

Klinkt dit voor iemand herkenbaar?? Wat is dit?

groetjes
Kaat

Nee sorry Kaat,ik herken dit niet.
Misschien is het wel verstandig om dit even met je vk te bespreken,het kan duiden op zwangerschapsvergiftiging (sorry wil je niet bang maken hoor).
Het schijnt dat je dan ook boven in je buik een vervelende pijn hebt.
Maar er horen ook andere klachten bij,zoals duizeligheid,misselijkheid hoge bloeddruk enz,maar daar heb je het gelukkig niet over,dus het zal allemaal wel meevallen,maar bespreek het gewoon even met je vk,dan ben je ook weer gerustgesteld toch??

Succes verder met de zwangerschap!!

Liefs,Ingrid

Hai,

Ik heb ook af en toe het gevoel alsof ik spierpijn heb, ik denk dat dit bandenpijn is en heb het vooral als ik heb gelopen of 's avonds.
Ook heb ik  vaker zo'n hevige menstruatiepijn gevoel, heb jij dat ook?.
Als het het niet helemaal vertrouwd dan zou ik het toch even voor de zekerheid aan je vk vragen.
Succes

Hoi Kaat,

Heel erg herkenbaar, ik heb er zo'n last van dat ik soms echt niet meer weet hoe ik moet gaan zitten/liggen of staan. Ben er nu ook voor bij de fysio, maar ik heb niet het idee dat het echt helpt. Ze zeggen dat het komt omdat er een paar ruggewervels vastzitten die er dan voor zorgen dat de doorbloeding richting de banden en spieren niet optimaal is...

Ik heb helaas dus geen tip voor je, maar mocht jij een suggestie tegenkomen ergens dan heel graag. Want dit is de enige kwaal die mij echt flink belemmerd in m'n dagenlijkse bezigheden...

Groetjes Jettepetje

Hoi Kaat!

Hier heb ik ook regelmatig last van en ik heb dit eens voorgelegd aan mijn vk.
Volgens haar is het mijn middenrif wat in de weg zit en bij ineenzitten en voorover buigen gaat het tintelen, hetzelfde wat jij beschrijft. Goed rechtop zitten en voorover buigen zoveel mogelijk voorkomen was haar advies. Hoop dat je er wat aan hebt!

Liefs Renske

Hee Meiden.

Bedankt voor jullie reacties.

Zelf had ik ook al aan zwangerschapsvergiftiging gedacht maar ik heb inderdaad verder geen andere klachten en een erg mooi lage bloeddruk.
Het is denk ik ook geen bandenpijn en menstruatie-achtigepijnen heb ik ook niet.

Dat van die ruggewervels zou wel eens kunnen ja, ik heb inderdaad veel last gehad van de wervels op die hoogte voordat ik zwanger was. En wat Renske geloof ik zegt over dat middenrif, klinkt ook heel aannemelijk!

Bedankt!, Dan maar goed recthop zitten!!

Sterkte allemaal met de laatste weekjes!
Kaat

Terug
Bovenaan