Buik te klein en te lage bloeddruk, wat te doen?

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu 16 weken en 2 dagen in verwachting van de tweede. 3 jaar terug had ik de gehele zwangerschap nergens last van.

Maar dit keer; wat een drama, veel misselijk geweest, last van dagen overgeven, veel pijn boven schaambeen, hoorde vandaag dat dit bandenpijn is.

Sinds een week of 2 voel ik me behalve wat moe eigelijk prima. Maar toen ik dindsdag op controle was zei de verloskundige dat ze mijn buik aan de te kleine kant vond, ondanks dat ik slank ben van mezelf is hij nog te klein. Iedereen vindt mijn buik al erg gegroeid, dus ik maak me een beetje zorgen, van schaambeen tot bh onderkant is mijn buik 26 cm

Ook mijn bloeddruk was veel te laag 95/55 advies meer zout te eten, maar hier hou ik dus niet zo van, en hoe krijg ik dan meer zout binnen.

Maak ik me terecht zorgen om mijn buik en hoe krijg ik die bloeddruk omhoog, is het ernstig, breng ik de baby nu in gevaar? Ik maak me best wel zorgen en vraag me af of ze terecht zijn of niet.

Ik hoor graag jullie mening en tips

mischien zouten drop weet niet of je daar van hou liefs van jolanda

Dat is vervelend zeg!
Ja voor je bloeddruk..........chips, soep, drop (ook zoet) tuc koekjes, bepaalde worsten (rookvlees enzo). Verder zou ik het ook niet weten. Heeft de vk zelf geen ideeen voor jou?

Groetjes Lillian

Hoi!

Die cup-a-soup achtige zakjes met bouillon bevatten ook veel zout en met een beetje extra maggi of gewoon zout kun je dat nog wat aanvullen, misschien dat je dat lust. Pas wel op met drop enz. Daar zit naast zout natuurlijk ook heel veel suiker in!

En anders zijn er ook vast op internet wel tips te vinden!

Succes!

Ik zou als ik jou was maandag gewoon je VK gaan bellen. En zeggen dat
je je de hele tijd zorgen loopt te maken door wat ze je gezegd heeft en
dat je naar het ziekenhuis wil voor een echo. En laat je niet afwimpelen!
En dat ze bij 16 weken loopt te mekkeren dat je buik aan de kleine kant is vind ik persoonlijk helemaal raar. De grote van de buik zegt immers heel weinig of je zwangerschap goed verloopt
Of bedoelde je eigenlijk de grote van je baarmoeder?
Bij mij was niets te zien tot ik 5 maanden zwanger was! Wat voor lengte staat er op je staat bij je baarmoeder?
En meid je bloeddruk kan beter te laag dan te hoog zijn! 95 om 55 is natuurlijk wel flink aan de lage kant. Maar het is nog altijd minder erg dan een te hoge bloeddruk. Zout eten schijnt trouwens niet echt te werken en is nog eens slecht voor je nieren ook! Niet doen dus. Ik vind dat echt een heel slecht advies van je vk!
Drop eten lijkt me de beste optie.

En ik vind het helemaal raar dat ze je je nu al zorgen gaat laten maken en je niet doorstuurt terwijl je je al zo ellendig voelt!

Aan de bel trekken meid! Want een vk is er ook voor om je gerust te stellen.

Hoi Melani,

Wat rot dat je je nu zo druk maakt... Dat van die echo lijkt mij een
goed idee! Proberen, zou ik zeggen! Dan heb je meteen wat zekerheid,
misschien is er wel helemaal niets aan de hand!!

Ik heb geen verdere tips over je bloeddruk. Wat ik je even mee wilde
geven, is dat het goed voor je kindje is als je liggend gaat rusten.
Als je ligt is de doorbloeding van de placenta 30% beter dan als je
staat of zit. Dat komt ten goede aan de groei van de baby.

Ik ben zelf zwanger van een tweeling en moet ook veel plat om de groei te bevorderen. Ik wens je succes, meid!

Groetjes Sisi,

28w6d.

Hoi Melani,

Ik ben nu 14 weken zwanger en ik ben vorige week bij de gyn geweest en mijn bloeddruk was nog lager. 80/44 dus behoorlijk laag dus. Volgens mijn gyn (en ik heb het ook even op internet opgezocht) kon dit helemaal geen kwaad. Beter laag dan hoog. Het kon ook wel een beetje aan het warme weer liggen. Het enige wat hij zei wat je eraan kon doen was koffie drinken, oh ja en sekt drinken maar dat raadde hij me toch maar af . Maar zelf lust ik geen koffie en dat was helemaal geen punt. Mijn gyn maakt er iig geen probleem van. En dat van die kleine buik weet ik zo niet maar ik had een kennis en die had met 20 weken nog geen positiekleding aan. Zag je nog helemaal geen buik en die is ook slank van haarzelf. Maar als je vk het niet vertrouwt vind ik dat ze je gewoon voor een echo moet laten gaan. Nou ja ik hoop dat je wat betreft de bloeddruk een beetje gerustgesteld bent.

Groetjes sas

Terug
Bovenaan