Buik voelt strak aan

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben 23 zwanger en merk soms dat mijn buik strak en gespannen aan voelt. Het is niet dat ik het voel samentrekken, maar hij voelt constant strak aan. Ik heb het idee dat dit voornamelijk is wanneer ik loop of sta. Wie herkent dit en wat is het? Alvast bedankt ?</p><p>Groetjes </p>

Hier bijna 31 weken en ook al een tijdje last van. Vooral 's avonds. Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat het nou eigenlijk is. 

[quote quote=10301010]Harde buiken zo vroeg is een teken dat je het echt rustiger aan moet doen[/quote]
Dat weet ik, maar zijn dit harde buiken? Ik dacht dat je het dan echt voelt samentrekken? 

Als het je huid is die strak staat dan komt dat waarschijnlijk door het groeien van je buik. Lekker insmeren zodat je huid soepel blijft kan helpen om het gevoel te verminderen. 
Als het inwendig is, dan weet ik niet wat het is. Zou het dan eens navragen bij je verloskundige. 

Hoi,
Yes, herken dat gevoel heel erg.
Dit had ik ook vroeg in de zwangerschap, voornamelijk in het gebied boven mijn navel. Er zitten daar ook allemaal banden. Kei en kei hard was mijn buik, idd niet meteen een pijnlijk gevoel maar wel vervelend.
Had ook met 28 weken al veel harde buiken en kon toen al niet echt meer wandelen etc.

Probeer toch al wat rustig aan te doen.

Terug
Bovenaan