Buik wordt niet meer groter

<p>Hey, momenteel 32 weken zwanger en een kindje was helaas niet naar behoren groeit. Hier maak ik me heel veel zorgen over...</p><p>De laatste weken neemt ook mijn buikomvang niet meer toe.. nu moet ik er wel bij zeggen dat ik al vroeg een grote buik had ivm te veel vruchtwater. Maar toch maak ik me er zorgen over omdat ik bang ben dat dit een teken is dat de kleine niet meer gegroeid is.. </p>

Als je je zorgen maakt en je hebt geen groeiecho’s standaard meer gepland zou ik er zelf eentje aanvragen dan heb je meteen duidelijkheid... ik kan me wel herinneren dat ik op een gegeven moment ook vond dat Mn buik niet meer groter werd maar het kwam allemaa goed

Ohh bij mij wisselde de groei erg hoor, soms ff niet, soms ineens veel. Kilos ook zo. Je vk meet de hoogte vd baarmoeder en als dat goed is, is er niks ad hand. Dont worry!

Heb je het idee dat je buik niet meer groeit of is dat ook vastgesteld door de verloskundige? Mijn verloskundige meet bij elke controle mijn buik op met een meetlint... nu denk ik dat het niet per se veel hoeft te zeggen. Ik heb een heel bescheiden buikje en het idee dat er weinig bijkomt maar bij de groeiecho vorige week (toen 34 weken) bleek ons kindje in 4 weken tijd voor 8 weken gegroeid te zijn in buikomvang... en dus zelfs 4 weken voor te lopen in groei. Maar als je je er veel zorgen om maakt zou ik inderdaad even met de verloskundige overleggen want stress kan er ook voor zorgen dat je kindje niet goed groeit en is natuurlijk ook vervelend voor jezelf...

Hoihoi
Ik snap dat jij je zorgen  maakt. 
Ik herken je verhaal bij mij dachten ze ook dat mijn zoontje te klein zou zijn  mijn buikomvang bleef in de laatste weken wel 6 weken hetzelfde kwa omvang.  Ik kreeg veel echos op het laatst en dopplers en alles wees naar hetzelfde  het word een grote baby.
ik mocht kiezen om ingeleid  te worden maar ondat ik met de 38 weken al 2 cm had en toen gestript  was dacht ik dat het al niet lang meer zou duren.
Uiteindelijk  met 38.6 bevallen  en een nette 3200 gram
 Ik had hem dus verstopt. 
Wat ik wil zeggen ze zitten er vaak ook naast en paniek om niks.  Nu weet ik jou verhaal natuurlijk  niet. Maar ik ken je verhaal  van de buikomvang enz.
Succes met de laatste loodjes

Met 25 weken kwamen ze er achter dat ik te veel vruchtwater heb, door de hoogte van de baarmoeder. Nog steeds is mijn buik te groot voor de termijn, ofja de baarmoeder zit heel hoog. 
Ik heb elke 2 weken groeiechos omdat de benen en armen 3 weken achter lopen in groei. Maar door die echos ben ik extreeeeeeem bang omdat de achterstand steeds groter wordt. En nu ik merk dat mijn buik al twee weken voor mijn idee stil staat ben ik dus extra bezorgd.

Terug
Bovenaan