Buik zit in de weg

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ondertussen ben ik 26 weken zwanger van mijn tweede kindje en het gaat eigenlijk allemaal goed, behalve dan dat de buik nogal in de weg zit. Of ja, beter gezegd hij zit mijn zoontje van 2 in de weg. Mijn zoontje wil lekker bij me zitten en een boekje lezen, of even hangen en hij kan nu niet meer lekker achterover hangen, want dan ligt hij tegen een bult. </p><p>Nu vindt hij dat regelmatig zo vervelend dat hij druk wordt en perongeluk in de buik hangt, drukt en de ellenbogen erin plant in een poging lekker te gaan zitten. </p><p>Natuurlijk ben ik erbij en bescherm mijn buik en leg hem uit dat het pijn doet. De baby (mijn buik) krijgt dan kusjes en wordt geaaid om het goed te maken. </p><p>Ik ben op zoek naar een manier dat ik toch nog lekker kan zitten met mijn ventje en me geen zorgen hoef te maken over een geplette baby. Iemand een tip? </p>

Haha heel herkenbaar, zoontje is 1,5! Gaat regelmatig boven op mijn buik staan, erop zitten, duwen! Baby roepen.. kusjes geven haha!

Ben nu 31.4 weken zwanger en ja echt lekker zitten samen is een ding, maar naast me zitten en leunend, kroelend over mijn buik heen liggend vind hij heerlijk

Mijn zoontje had hetzelfde probleem, ik nam hem dan schuin op schoot en liet hem als het ware om mijn buik heen buigen met z’n ene arm onder mijn oksel door. Zo konden we nog heel gezellig echt knuffelen samen zonder dat hij mij zeer deed. Klinkt misschien een beetje vaag, maar dat was voor ons de enige manier. Gelukt tot vlak voor de bevalling nog! :)

Mijn dochter komt heel vaak op mijn schoot zitten als ik in kleermakerszit zit.. is lang goed gegaan maar nu bij 36 weken zit ze toch echt niet meer comfortabel denk ik?

Boekje lezen doen wij ook naast elkaar. Soms zit hij bij me op schoot dan knuffelen we even over de buik heen en krijgt de buik ook vaak een kusje. Ook ga ik wel eens met m’n benen op de bank zitten, dreumes er tussen en eventueel tussen de dreumes en de buik een kussentje. Soms gaat het gewoon echt even niet, dat is dan maar even zo.

Dreumes is 1,5, maar een grote jongen en ik ben 36 weken zwanger.

Terug
Bovenaan