Buik

Ik ben nu 18.5 weken zwanger en heb al een enorme buik, is dit normaal???
de buik is ook constant hard vooral na een nachtje slapen. Nu zei mijn zus misschien heb je wel zwangerschapssuiker omdat de buik dus al zo groot is. hebben meer vrouwen dit???
 
Hoi Tooske,

Ik ben zelf 20 weken zwanger en tijdens de laatste controle bij de vk, bleek mijn buik ook enorm gegroeid sinds de laatste keer. De vk heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en te laten controleren op zwangerschapssuiker.
Als ik jou was zou ik jouw vk om raad vragen en het even laten controleren.
Succes en een fijne zwangerschap verder.
 
Ik ben nu 28 weken zwanger en word vanmiddag geprikt op suiker. Normaal zou dit rond week 30 zijn, maar omdat ook mijn buik erg groot is, en ook mijn baarmoeder groter dan gemiddeld word ik eerder geprikt. Stel dat ik suiker heb , moet ik gewoon een dieet gaan volgen en dan is het dat! Geen groot gevaar voor je kindje hoor.
Maar zoals ik als eens eerder heb geschreven , mijn moeder had dat vroeger ook, en had geen suiker ( ze had gewoon een flink kindje van dikke 4 kilo....dat was ik dus!).
Ik zou het aangeven bij de VK, die kan het het beste inschatten.
 
Ik heb net zelf ook een bericht op dit forum gezet. Ik ben 8 weken en heb ook al een buik. Ik pas heel veel kleren niet meer. Ik begrijp dat je ermee zit. Voor de zekerheid ga ik het denk ik ook maar even navragen. Misschien erg overdreven omdat het bij mij nog maar zo pril is, maar je wilt het toch zeker weten niet waar?
Suc6 verder Tooske!!
 
Hallo Tooske,

Ik ben nu bijna 19 weken zwanger, en mijn buik is ook al best wel groot.
Ik denk dat het gewoon bij iedereen verschild, de ene groeit in het begin gewoon heel veel en de ander groeit aan het einde heel veel.
Het heeft ook heel veel te maken met hoe je bouw is, en hoe je buikspieren getraind zijn.
Dus ik denk dat je je niiet zo heel veel zorgen moet makken maar gewoon lekker genieten van je mooie buikje want hij is zo weer weg.
Groetjes en heel veel liefs d-tje
 
Ik ben 20 weken zwanger en heb ook al een flinke buik, ik ben er hartstikke trots op en loop er flink mee te pronken. Zolang je je gewoon goed voelt zal er meestal niks aan de hand zijn, maar anders laat je je toch gewoon weer even controleren?

Groetje, Keesje
 
Mijn buik is ook echt heel erg aanwezig. Men vraagt mij altijd hoe ver ben je nu, dan zeg ik 18 weken en dan gaan de wenkbrauwen omhoog. Iedereen zegt dan zal je wel een groot kind hebben als je buik nu al zo groot is. Maar ik was vorige week op controle en de gyn zei dat mijn buik precies goed is voor het aantal weken dat ik ben. Ik voel me verder prima dus maak me persoonlijk geen zorgen.

groetjes Jane
 
Terug
Bovenaan