Buik

Hallo mensen,

Ik heb sinds een aantal dagen 'last' van mijn buik. Hij staat soms zeer gespannen en in de onderbuik heb ik soms last van een zeurend gevoel, geen buikpijn meer een trekken. Op zich wel allemaal overkomelijk maar niet fijn. Verder ben ik heel blij zwanger, ik geniet er nu echt van. De eerste twaalf weken was ik veel misselijk, daarna niet meer. Alleen vaker extreem moe. De ene dag kan ik de wereld aan, de andere dag heb ik alleen maar behoefte om te slapen. Ik ben nu met de babykamer bezig (jajaja rustig aan doen) de meubeltjes aan het verven. Heeeeeerlijk je ziet nu alles vorderen zowel mijn lichaam als het aanschaffen van babyspulletjes. Nu het 'nestje' in wording is word ik steeds enthousiaster.
Trouwens naast die trekkende pijn in de onderbuik voel ik soms rare plopjes (onrust), tja is het de baby??? Ik weet het niet, het is mijn eerste zwangerschap dus kan niet altijd alles direct plaatsen en laat ook alles gewoon op me af komen. Wie herkent die symptomen van de buik en weet wat het is. Ik heb 2 echos gehad, eentje met 11wk en eentje met 14wk (om mijn termijn vast te stellen) alles zag er goed uit, en de baby was erg beweeglijk, te gek hij/zij is al echt aan het oefenen geslagen met zijn beentjes en armpjes en hupst de hele tijd rond, echt geweldig.
Met 20wk krijg mijn derde echo om te kijken naar de orgaantjes e.d.

Anke2 16wk
 
Hoi Anke,

Heb ik ook last van, gespannen buiken. Heeft waarschijnlijk te maken met de darmen die van streek zijn? Ook trekkende pijn onder in de buik heb ik last van, bandenpijn misschien? Ik weet het soms ook allemaal niet, maar het zal er wel bijhoren. Alle vreemde dingen die ik de laatste tijd voel, wijt ik maar aan m'n zwangerschap, lekker makkelijk...
 
hoi
ik voelde ook mijn meisje rond de 16-17wk. vooral als ik op me rug ging liggen met opgetrokken benen.
en dat trekkerige gevoel zijn je banden. ik heb al de hele zw.schap ontzettend last van bandenpijn. vanaf de eerste week dat ik al zwanger was. het uit zich bij mij als: ongesteldheidspijn, trekkerig gevoel en of soms je buik (baarmoeder) uitelkaar wordt gescheurd. veel rusten en liggen helpt.

liefs v sandy
 
Hoi,
Ik kan me nog goed herinneren toen ik 17 wk zwanger was, ik ging toen een weekend naar Texel, ik ook dat gevoel had, ik had bijna mijn weekend afgelast, gelukkig bleken de zorgen nergens voor nodig ik heb ondertussen een gezonde zoon, ik denk dat het inderdaad een beetje bandenpijn was!
groetjes Danny
 
Terug
Bovenaan