buik

A

Anoniem

Guest
     Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje jullie verhalen en de reacties erop,
en had nu echt zoiets van nu  wil ik er ook graag over mee praten.
Ik zal me eerst even voorstellen: mijn naam is Nathalie , ben 24 jaar en vandaag 14 wkn zwanger.
Ik heb al een geruime tijd een dikkere buik als normaal, maar mijn vraag is wanneer je buik echt harder gaat worden.
Iedereen roept al wel jeetje hoever ben jij?
Als ik dan vertel hoever ik ben dan zie je ze denken , nou dat zijn er twee.
Ik hoop dat jullie hier een beetje op kunnen antwoorden door jullie eigen ervaring met mij te delen.  

groetjes Nathalie

Hoi Nathalie,

Proficiat met je zwangerschap!

De groei van je buik is echt heel persoonlijk en van een hoop zaken afhankelijk (denk aan hoeveelheid vruchtwater, je eigen bouw, hoe je draagt etc).
Je kunt dus niet zeggen dat je een grote of kleine buik hebt.

Ikzelf kon niet wachten tot ik een buikje zou gaan krijgen. Ik moest er helaas wat langer op wachten. Bij mij begon het pas bij week 21 ongeveer. Toen ging het even hard en nu sta ik weer even stil zeg maar. Maar goed, ik ben wel wat steviger van mezelf en ik denk dat dat ook wel mee heeft gespeeld.

Dus maak je niet te druk en wees maar trots op die mooie buik! Zo lang je kindje het daarbinnen maar goed doet, dat is het belangrijkste. En laat al die mensen maar kletsen.

Groetjes,
Maike
25w+4d zwanger

Hoi Nathalie,

Ik heb ook met 13 weken al positiekleding moeten kopen omdat mijn broeken niet meer lekker zaten. Je zag het bij mij al vrij snel en mijn buik is ondertussen echt wel een toeter te noemen.

Je vraagt wanneer je buik 'harder'   gaat worden. Je bedoeld waarschijnlijk wanneer je echt een 'zwangere buik'   hebt i.p.v. dat je gewoon dik lijkt?  Dat verschilt nogal per persoon. Daar is moeilijk wat over te zeggen. Ik kan me niet eens meer echt herinnneren wanneer dat precies was. Je buik groeit wat dat betreft te langzaam om het echt van de een op de andere dag te merken. Je ziet het gewoon ineens in de spiegel of hoort het ineens van iemand anders. Zelf merk je het echt niet zo heel erg dat je buik groeit, omdat het zo gestaag gaat. Maar soms zie je het dan ineens als je voorbij een winkelruit loopt, of als je voor de spiegel staat.

Groetjes, Marisa

hallo,

bij iedereen is het verschilden en ook nog de hoeveelste zwangerschap het is. bij mij eerste zwangerschap kon je er met 14 weken niet omheen ik paste me gewoone kleren niet meer en je kon zien dat ik zwanger was en niet dik.

nu ben ik ruim11 weken zwanger en met 9 weken paste ik mijn broeken al niet meer het lijkt wel of alles ineens naar vooren werd geduwt nu groeit me buik niet zo hard als de eerste 9 weken maar ook nu zien mensen al dat ik echt zwanger ben.

groetjes sabine

Terug
Bovenaan