Buikbreuk en bevallen

Hoi,

Ik ben momenteel 32 weken zwanger en ik heb een buikbreuk, dit is een gat in je buikvlies waar je organen tegenaan duwen en een beetje uitstulpen.
Ik ben hiervoor doorverwezen naar het ziekenhuis, maar er is daar geen enkel onderzoek bij me verricht en de gynaecoloog was van mening dat hoewel zij of haar directe collega's hier geen ervaring mee hadden ik wel op natuurlijk wijze kan bevallen.
Toen ik vroeg waarop zij dat antwoord baseerde zei ze dat ze dat van het internet had uit de vakkennis literatuur. Toen ik doorvroeg wat er dan precies over bekend is gaf ze daar geen antwoord op.
Sterker nog ze vergiste zich door het steetds te hebben over me navel breuk terwijl ik een buikbreuk heb (is toch wel iets anders) en ze deed nogal onverschillig. Dit antwoord was voor mij dus totaal niet bevredigend en ik ben dan ook met dubbele gevoelens weer naar huis gegaan. ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft aangezien ik zelf op het internet niks erover kan terug vinden, overigens ga ik voor een second opinion naar een ander ziekenhuis.
Alvast bedankt!

Groetjes,

Carla

Geen ervaring, maar ik zou proberen een second opinion te krijgen. Neem contact op met je verzekering of je huisarts.
Ik zou er ook niet blij van worden als je arts het steeds over een andere aandoening heeft.
En moet je alsnog geopereerd worden aan die buikbreuk? Want dat lijkt me ook wel belangrijk.

Hai Reisa, ja ik moet sowieso geopereerd eraan worden na de bevalling, (dat zei mijn huisarts iniedergeval) omdat de risico's bij een volgende zwangerschap en bevalling alleen maar groter zijn volgens hem en bovendien mag ik dan niet binnen 1 jaar na de operatie zwanger worden. Daaruit maak ik uit dat er wel degelijk een risico is anders zouden ze hij mij dit toch niet vertellen. Heel dubbel allemaal dus.

Hoi,

Ik heb er (gelukkig) ook geen ervaring mee, maar ik vind het heel verstandig van je dat je een second opinion aanvraagd. Ik vind dat die arts nogal een risico neemt door er zo onverschillig over te doen. Als ik in jouw schoenen stond zou ik mezelf zeker niet overgeven aan zo'n arts!
Sterkte en succes ermee!

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan