Buikdraaien

Effe een probleempje voorleggen:
Mika draait sinds 2 weken ook in z'n bed op z'n buik. Ondanks dat we z'n slaapzak zo kort mogelijk instoppen (onder matras bij voeteneinde) en aan elke kant een dikke opgerolde handdoek naast hem hebben gelegd.
Op zich hoeft het buikslapen geen probleem te zijn, alleen is hij "vergeten" hoe hij terug moet draaien en het is gewoon geen buikslaper (z'n grote zus wel). Dus uiteindelijk valt hij vaak wel in slaap op z'n buik (soms van vermoeidheid door het worstelen en huilen). Maar als hij weer wakker wordt is het brullen!
Terwijl hij net geleerd had om zelf weer in slaap te komen als ie 's nachts een beetje wakker wordt... Hij slaapt veel rustiger op z'n zij of rug...

Iemand nog ideeen om dit te voorkomen?

Anders moet ik maar eens proberen om hem terug te draaien voordat ik zelf ga slapen... Maar ja, ben dan weer bang dat hij wakker wordt en niet verder slaapt...

Lastig!

Heee!

Wij draaien Maudy voor de nacht idd nog even op de rug, mocht ze op haar buik slapen.
De korte slaapjes overdag doet ze idd op haar buikje en dat geeft geen problemen.
Maudy wordt wel heel eventjes wakker, maar is vaak zo moe dat ze eigenlijk zo weer inslaapt mochten we haar terug draaien op haar rug.
Misschien toch het proberen eens waard?
Echt iets om te voorkomen dat hij op zijn buik draait................een tennisballetje of pingpong balletje in zijn pyama of rompertje doen, zodat op de buik helemaal niet fijn ligt.
Maar dat is echt heel ouderwets om snurkende mannen niet op hun rug te laten liggen..........ik dacht ik draai hem eens om........whahahaha!!!

Succes........
Kus Rimke

oei dat is indd lastig en net wat je zegt je wilt graag dat ie door slaapt, ik ken ook het enigste om de slaapzak onder de matras te doen maar ja dat is natuurlijk zo weer los lastig hoor, hier hebben we er tot nu toe nog geen last van gewoon met spelen draait hij wel maar in bed blijft hij nog lekker rustig liggen zal mij benieuwen tot hoe lang.
Ik hoop dat je een oplossing vindt, en rimke dat vab jou is grappig een balletje erin doen wat een idee zeg hihihi.

groetjes anja

Hoezo is dat een ouderwetse methode, Rimke? Zonder die volleybal in Marc's pyama zou ik nooit een rustige nacht hebben! Wahahahahaha!

Nou, gisterenavond hebben we Mika 2x terug gedraaid, voordat hij in slaap viel. Ik denk dat hij uiteindelijk op z'n rug in slaap is gevallen. Ik durfde toch niet te kijken voordat ik ging slapen; soms maakt z'n deur een hard klikgeluid als ie open gaat...

Hoihoi,

Draait Mila nu opeens overdag ook niet meer terug van buik naar rug? Evy heeft namelijk ook zo'n periode gehad. Wist opeens niet meer, hoe ze terug moest. En natuurlijk net in die periode gaat mevrouwtje ook opeens op haar buik slapen. En dan 's nachts huilen, als ze terug wil. Gelukkig heb ik in totaal haar maar 2 keer hoeven terug te draaien. Ze huilde wel regelmatig, maar dat was steeds maar van korte duur. Viel meestal weer zelf in slaap.
Wij hebben haar overdag veel op haar buik gelegd en weer "geleerd" hoe ze terug moest.
Heeft al met al weken geduurd, ,maar het lukt haar nu gelukkig weer.

Groetjes Iris mv Evy 16--05-08

ook hier iemand die in bed op de buik draait en niet terug kon draaien. in het begin schrok hij dan en was het schreeuwen, maar nu is hij wat meer gewend en wordt zelf rustig. we laten hem meestal heel ff huilen, een paar minuutjes en nu gaat het dus prima en hij kan nu weeer zelf terug draaien.

gr floor

Wij hebben hetzelfde probleem. Raaf draait nu ook vaak op zijn buik, maar begrijpt niet dat ie ook zo kan slapen. Hij is alleen maar feest aan het vieren tot ie zo moe is dat ie moet huilen. Ik moet er 's nachts vaak uit om hem terug te draaien. En dan moet ie nog harder huilen...
Hij draait zonder slaapzaak prima van rug naar buik en weer terug, maar met slaapzak niet...
Ik denk niet dat er echt een oplossing voor is, maar dat ze hier even doorheen moeten...

Terug
Bovenaan