buikdrager handig of niet?

Hoi dames,
Ik heb lang niets van mij laten horen, maar ja, dat krijg je met een baby van 6 weken en een peuter van bijna 2......

Graag wil ik jullie mening horen! Het gaat om het volgende.
Is het handig om een buikdrager aan te schaffen voor onze zoon van 6 weken?
Mijn idee is om mijn andere zoon van bijna 2 aan de hand mee te laten lopen of in de buggy te zetten en de jongste in de buikdrager te doen (lijkt me vooral handig als ik met de bus moet.... maar heb verder geen idee of dit dus écht handig is.

Graag jullie reacties en ervaringen!
Groetjes, Nicole

hoi Nicole,
een paar weken geleden vroeg ik me hetzelfde af, heb namelijk ook een peuter en een baby. Ik heb de tricot-slen draagdoek aangeschaft en ben er heel blij mee. Ik moest er eerst wel een beetje handigheid in krijgen hoor, maar ik vind het ideaal! Floor slaapt heerlijk in die doek, het gewicht is goed verdeeld over beide schouders en heupen, dus ik kan er echt lang mee lopen als het nodig is. De oudste gaat dan gewoon in zijn buggy, want dat 'loslopen' is lang niet altijd handig (zeker niet met een eigenwijs mannetje van 2 jaar....).
Ik heb die doek via marktplaats gekocht, dat was zeker de moeite waard.
Succes!
groetjes van Ruth

Ik heb een buikdrager van bebe comfort, zo'n harnasje dat je omhangt en het is wel handig, maar... ik vind het wel behoorlijk belastend voor mijn rug/schouders. Er zijn helaas geen steunpunten op de heupen.  Ik loop er bij voorkeur niet langer dan 30 minuten mee, vind het een beetje te zwaar... Ik gebruik hem alleen voor kleine dingetjes. Anders is het gewoon de kinderwagen.
Maar ja, ik heb er nu nog maar 1...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9,5 weken)

Hoi,
een draagdoek is fijner dan een draagzak vind ik. Ik heb ook de Tricot Slen. Deze verdeeld het gewicht idd goed en je kunt er heel lang mee lopen. Je voelt er bijna niks van. Je kind kan er meteen vanaf de geboorte tot 1,5 jaar in. Een nadeel is wel dat je het moet knopen en een buikdrager daar hang je je kindje gewoon in.
Groetjes Veerle

hoi hoi!
Ik heb een draagzak van baby bjorn, bij de oudste gekocht en die bevalt geweldig! Je moet er inderdaad even handigheid in krijgen als je alleen bent en je baby er in wilt plaatsen, maar dat went snel. Hij zit met een verstelbare kruisband over je rug. En je baby kan er later ook met het gezichtje naar voren in, kan ie van zich af kijken.
En misschien ook een idee: ik heb een rekje achter de wandelwagen, daar blijft mijn peuter rpima op staan, hij is er zelfs niet vanaf te slaan, maar hij is wel wat ouder, 2 en een half.

groetjes,
Sabine

Ik weet niet of de combi peuter-aan-de-hand en baby-in-draagzak een handige is. Heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik heb nl ook een peuter van 20 mnd en nu een baby. Maar het lijkt me wel praktisch.
Bij de eerste heb ik wel heel veel de buikdrager gebruikt en dat beviel me toen erg goed. De kleine viel meestal in slaap en je hebt lekker je handen vrij. Er zijn zelfs ouders die ermee fietsen, hoewel ik dat zelf nooit heb aangedurfd.
Ik zou het lekker proberen. Er is eventueel ook een site waar je allerlei babyspullen kunt huren. Maar ik weet het adres niet meer. Even googlen misschien?

greet

Helaas blijft Tijmen niet op het buggyboard staan. Hij lijkt wel een kleine stuntman als we zo aan het wandelen zijn. Loert constant naar mijn voeten om te zien wanneer hij er tussendoor kan duiken. Op een gegeven moment ging ik maar steeds harder lopen in de hoop dat hij niet af durfde te stappen. Dit hielp niet, hij liet er zich gewoon aflazeren met een kapotte knie als gevolg. Hier heeft hij zich trouwens helemaal niks van aan getrokken. Ik hou het tegenwoordig nog maar even bij die draagdoek en buggy.  

Bedankt voor jullie reacties meiden!
Hmmmm. toch wel handig dus zo'n buikdrager/doek.....
Moet er dan wel op letten dat het een handige versie wordt die ik alleen kan hanteren (want daarvoor heb ik juist zo'n ding nodig!).
En ja, als je deze ergens kunt lenen zou dat helemaal fijn zijn, kunnen we het eerst even proberen......
Groetjes, Nicole

Terug
Bovenaan