Buikdrager

Hoi! Heeft iemand van jullie ervaring met een buikdrager (chicco /  babybjorn of ander merk)? Ik ben namelijk van plan om er één aan te schaffen maar wil van tevoren graag jullie ervaringen erover horen. Ik wil er graag één waarbij het kind met het gezicht zowel naar je toe als naar voren kijkt. Alvast bedankt!

Hoi hoi,

ik heb een babybjorn, ideaal om je kind rond te sjouwen, het is alleen wel zo, dat ik merkte dat ik met een holle rug ging lopen, zoals bij de zwangerschap en dus weer rugpijn kreeg. (Mijn rug is ook de reden dat ik niet meer in de verpleging werk.) Dus ik gebruik hem eigenlijk niet. Zonde van het geld in mijn geval.

Groetjes Ilona

Er is er nu een bij prenatal in de aanbieding van Chicco voor 24,99 euro. Geen idee of het een goede is. Wij hebben er een gekregen van een kennis, maar die is alleen met het gezicht naar je toe.
Ik heb ook een draagdoek (de Tricot Slen) en daar kan ook vanalles mee. Zelfs nu kan Quinn er al in, omdat je daar ook houdingen in hebt voor pasgeborenen. Ze kunnen er tot 1,5 jaar in mee ook op de rug. Maar hij is natuurlijk niet zo snel om te hangen als een buikdrager, want je moet eerst knopen. Maar hij is wel fijn en verdeelt het gewicht goed. Ik kan er uren mee lopen.
Groetjes Veerle

Hoi Fleur,

van mij mag je het ding overnemen. Ik hoef er niet veel voor te hebben, maar ik vind het belangrijker dat een kindje er met plezier in gedragen kan worden. Je kan je kind er op twee manieren in zetten, vooruit en achteruit kijkend en hij is maar twee keer gebruikt. Ik gebruik liever de kinderwagen en heb hem aan boord niet nodig. Het enige is, dat ik aan boord van een binnenvaartschip woon en pas rond 16 april weer van boord ben, bij mijn ouders in Huizen. Het wordt dus misschien moeilijk het ding bij je te krijgen, maar als je niet te ver woont, dan krijgen we ook dat wel voor elkaar.

Groetjes Ilona

Hoi Ilona,

Bedankt voor je reactie! Ik woon in Friesland, dus niet echt in de buurt van Huizen :-(
Als je me jouw mailadres geeft / of mij een mailtje stuurt (hester@detrije20.nl), kunnen we misschien wat anders afspreken (met de post versturen o.i.d.)?

Hoi,

Ik had voor die kleine van mij ook een buikdrager aangeschaft, de Babybjorn, toen ik hem er eindelijk in had zitten begon hij ten eerste te huilen, doordat zijn hoofdje de hele tijd knikkebolde (ondanks de hoofsteun). Dit was voor hem niet prettig en voor mij ook niet. En ten tweede toen ik de hoofdsteun iets strakker trok, gilde hij nog harder omdat hij dan tegen me aan geplet zat met ze hoofd en geen ruimte had om ze hoofdje te keren.

En ik kreeg er gelijk al last van in me rug ( terwijl ik nog geen half uur wandelend door de huiskamer liep). Conclusie ik heb het de volgende dag gelijk terug gebracht!

Dit is hoe ik het ervaar, als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Als het niets is kan je het alsof retouneren, zorg er dan wel voor dat de baby het niet onderspuugt, want dat zal zonde zijn.Want die dingen kosten een hap geld, zo een 80 euro.

Groetjes en veel succes,
Sharon

ik heb de mijne nog niet gebruikt,boas is nog te klein(8 weken).maar mijn oppaskindje heb ik van 4 maanden tot een jaar in de babybjorn gedragen.dat was wel een klein poppetje.als ze hun hoofdje nog niet op kunnen houden is het idd niet prettig.maar als ze dat eenmaal wel kunnen....

Terug
Bovenaan