buikdrager

Hoi allemaal!

Ik wou vragen of er mama's zijn die ervaring hebben met een buikdrager?
En zo ja, welk merk buikdrager vinden jullie fijn?

Als onze uk geboren wordt, is onze oudste ongeveer 2 jaar. We twijfelen of we een duowagen willen aanschaffen, omdat je deze maar voor een relatief korte periode gebruikt. En bovendien zijn ze prijzig in de aanschaf.
Daarom hebben we het idee om eventueel de baby in een buikdrager mee te  nemen, en onze oudste in de buggy.
Zijn er meer mama's die dit zo doen?
Het zou fijn zijn om jullie ervaringen te horen!

groetjes van Iejoor
13 weken

hoi Iejoor,

daarben ik weer Haha. Ik heb dit ook overwogen maar bv met boodschappen doen  lijkt mij dit niet handig. Bukken om de melk te pakken enz. Daarnaast herinner ik me dat ik het altijd best warm kreeg van mijn zoontje zo op me geplakt. Wel heel handig verder zo'n buikdrager vond ik. de Draagdoek trouwens ook mijn zoontje heeft hier de
eerste maanden zo ongeveer in gewoont. Daarnaast is het best fris als onze kleintjes geboren worden en ik vind het wel een lekker idee dat ik dan een lekker nestje kan maken.

groet Czaar

wij hebben de Baby Bjorn voor ons zoontje gebruikt. deze gaan we zeker bij de tweede ook gebruiken, was echt heel makkelijk te gebruiken en heel handig. ook voor thuis.

Hoi Iejoor,

Mijn zoontje wordt in augustus 2 jaar en wij doen het de 1e periode ook met een buikdrager. Ik heb er eentje van chico en tevens een minimonkey. Ik vind het ook zonde om voor maar een paar maanden een duowagen te kopen. Mijn zoontje wilt nu al niet altijd in zijn wagen zitten dus kan beter het geld inversteren in wat anders.  Hetzelfde probleem had ik met mijn dochtertje toen ze ook ongeveer 2 jaar was (niet in haar wagen willen zitten). Soms moest ik haar dragen en de kinderwagen duwen omdat ze dan ook niet wou lopen en ook niet in haar wagen, pffff. Ik dwaal af hahaha maar goed  mijn zoontje ongeveer 2.5 jaar is  willen wij dan een meerijplank of stoeltje bijkopen voor als ie ff niet wilt lopen. Succes met je keuze.

Liefs Jacy

De draagdoek vond ik een geweldig ding, maar echt goed knopen heb ik nooit onder de knie gekregen. Dus ik voelde me nog niet heel safe met Nienke in de draagdoek. M'n man vond het helemaal niets.
Wij hebben dus alsnog een draagzak van babybjorn (of hoe schrijf je dat?) aangeschaft. Gelijk een goede met een extra rugsteun en een warme voeten zak er omheen. Helemaal super vonden we het beide. Heeft Nienke veel ingezeten.

Tegen de tijd dat de kleine komt is Nienke 2 jaar 4 mnd, dus weet het ook niet zo goed waar ik wijs aan doe. Waarschijnlijk wordt het of de kinderwagen voor de kleine met een meerijdplankje voor Nienke. Of Nienke in de buggy en de kleine in de draagzak. Ik kijk nog wel, een duo-wagen aanschaffen ga ik nog niet doen. Kan altijd nog als het niet blijkt te werken.

succes met je keuze,
groetjes Marieke

Terug
Bovenaan